”Centura de diamant” a municipiului Cluj-Napoca, denumită așa de clujeni, din cauza costurilor enorme de construire a acesteia va fi demolată, pe o porțiune de câteva sute de metri pentru a se construi noul curs al râului Someș.
La nici trei ani de la darea în folosință a șoselei de centură, care ajuns să fie cunoscută în întreaga lume din cauza costului extrem de mare cu care a fost realizată, asfaltul este îndepărtat pentru că nu a fost de calitate.
Procurorii DNA au descins, în urmă cu câteva zile, în sediul Direcției Regionale a Drumurilor și Podurilor (DRDP) Cluj de unde au ridicat mai multe documente. În 2012, fosta conducere a DRDP Cluj a fost demisă din cauza unor "decizii manageriale defectuoase" cu privire la construcţia centurii Cluj Est, care au ridicat costul lucrării de la 77,6 milioane euro la 143 milioane euro.
Fosta conducere a DRDP Cluj nici nu mai vrea să audă de centura ocolitoare Vâlcele – Apahida. Actuala guvernare s-a gândit abia acum să declanşeze o anchetă pentru a afla cine este vinovat pentru surparea centurii, alunecările de teren, costurile fabuloase şi timpul extrem de lung de la începerea până la finalizarea lucrărilor.
Ministrul marilor proiecte, Dan Şova s-a lăsat aşteptat, astăzi, aproape o jumătate de zi pentru reinaugurarea centurii ocolitoare Vâlcele – Apahida. Când în sfârşit a a ajuns, a declarat că el şi alaiul PSD care îl însoţea nu inaugurează centura ci doar o deschid circulaţiei după ce au reparat, timp de un an şi jumătate, „dărâmăturile lui Boc”.
Autorităţile judeţene îl aşteaptă pe Dan Şova, ministrul marilor proiecte, cu foarfeca şi panglica pregătite încă de azi-dimineaţă pentru reinaugurarea centurii Vâlcele-Apahida.