Câțiva profesori de la Școala Gimnazială „Octavian Goga” din Cluj-Napoca s-au unit și au creat o lecție specială, de istorie, matematică și engleză, pentru copiii de clasa a IV-a.
De cele mai multe ori, copiii care ajung în clasa a V-a trec printr-un șoc al adăptării. Faptul că ajung să aibă câte un profesor diferit la fiecare materie, după ce timp de patru ani au fost obișnuiți cu învățătorul, de multe ori le provoacă neplăceri.
În școala din comuna Rîșca, județul Cluj, învață 64 de suflete, de la grădiniță până la clasa a opta. Din lipsă de elevi, după cum legislația în vigoare o cere, orele se țin cu câte două clase în același timp. Elevi de diferite vârste împart aceeași sală, același profesor, fiindcă în mediul rural sunt tot mai puțini copii. Această metodă de predare se numește „învățământ simultan” și a fost o practică des întâlnită pe vremuri. La țară însă, copiii sunt puțini, iar școlile nu au de ales, iar această metodă de predare aduce atât avantaje cât și dezavantaje elevilor.