Ministrul Educației, Daniel David, a atras atenția, marți, asupra nivelului ridicat de analfabetism funcțional din diverse domenii și a faptului că mulți dintre adulții care au absolvit liceul au competențe îngrijorător de reduse.
Noile planuri-cadru pentru liceu, aflate în dezbatere publică, trebuie să țină cont de flexibilizarea traseului educațional, dar și de conectarea cu piața muncii. „Este nevoie de o consultare cu toți actorii implicați pentru un sistem educațional adaptat provocărilor viitorului”, spune deputatul clujean Ovidiu Cîmpean.
Numărul elevilor din învățământul preuniversitar scade dramatic de la un an la altul. Astfel, doar anul trecut, populația școlară a scăzut cu mai bine de 15.000 de elevi.
Disciplina Religie are prevăzute 142 de ore în trunchiul-comun al disciplinelor de liceu, cu mult peste cel al unor materii care au rămas în trunchiul comun doar pentru o parte din studiile liceale, precum Istoria sau Geografia.
Conform noilor planuri-cadru, istoria și geografia vor fi scoase din programa școlară pentru elevii de liceu, aspect criticat de președintele Academiei Române, Ioan Aurel Pop. „Acum avem oportunitatea să regândim sistemul”, spune ministrul Educației, Daniel David.
Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a declarat joi, referindu-se la planurile cadru pentru liceu, că va exista un trunchi comun pentru toate filierele, iar aceste planuri se vor aplica pentru elevii care vor intra în clasa a IX-a în anul școlar 2026-2027.
Planurile-cadru pentru liceu vor fi elaborate până la finalul lunii, sens în care ministrul Educației anunță patru dezbateri în centrele universitare din țară. „Un demers rațional pentru a obține un curriculum modern și bun pentru copiii noștri”, spune Daniel David.