Actualitate
Un hotel din Cluj-Napoca, amendat cu zeci de mii de lei. Camere cu igrasie și alimente expirate, printre neregulile constatate de Protecția Consumatorilor
Protecția Consumatorilor Cluj a aplicat o serie de amenzi, în valoare de 60.000 de lei, în urma neregulilor constatate la un hotel din municipiul Cluj-Napoca.
Oprire temporară a prestării serviciilor la blocul alimentar al unui hotel din Cluj-Napoca. Ce nereguli au găsit cei de la Protecția Consumatorilor/Foto: Protecția Consumatorilor Cluj
La începutul acestei săptămâni, Protecția Consumatorilor Cluj a realizat o serie de verificări la un hotel din Cluj-Napoca, iar în urma controalelor au fost depistate o serie de nereguli atât în ceea ce privește condițiile de cazare și igienă, cât și în cazul alimentelor și a condițiilor de păstrare a preparatelor din meniu.
Printre neregulile identificate figurează produse cu data limită de consum depășită, resturi din preparatele din meniu, păstrate pentru a fi refolosite sau folosirea unor spații neigienizate pentru păstrarea produselor.
De asemenea, anumite neconformități au fost găsite și în ceea ce privește condițiile de cazare.
„Pe data de 21.08.2023, Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea Nord-Vest (CRPC RNV) Cluj prin CJPC Cluj, urmare acțiunii tematice pe domeniul Horeca, a desfășurat o acțiune de control la operatorul economic SC Multirol Prodcom SRL (hotel Paradis).
În urma acțiunii, comisarii de la Protecția Consumatorilor Cluj au identificat mai multe deficiențe”, se arată într-o informare a Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorilor Cluj.
Astfel, în urma deficiențelor constatate, au fost aplicate 4 amenzi contravenționale în cuantum de 60.000 lei și un avertisment.
Totodată, au fost dispuse măsurile complementare, precum:
-oprire definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme în valoare de circa 2500 de lei, respectiv halatele de baie și prosoapele uzate
-oprire temporară a prestării serviciilor, la blocul alimentar și la 4 camere până la remedierea deficiențelor. Micul dejun se va asigura prin firme de catering, până la remedierea deficiențelor.
Ce nereguli au găsit au fost găsite?
- Produse pentru care nu se putea stabili încadrarea în data limită de consum, sau cu data limită de consum depașită
- expunerea la comercializare a unor produse fără elemente de identificare-caracterizare, la care a fost modificată starea termică
- folosirea unor vitrine neigienizate, pentru depozitarea produselor , cu praf în exces, rugină și chedere neigienizate, cu mucegai și depuneri de conținut
- utilizarea unor vitrine frigorifice aferente expunerii la comercializare a cărnii insalubre, care nu mai pot fi remediate, necesitând înlocuirea
- depozitarea direct pe paviment a produselor
- coșurile aferente resturilor menajere, din blocul alimentar nu aveau capac de protectie
- rafturi depozitare materii prime și preparate insalubre
- preparate rămase de la micul dejun ambalate în vederea refolosirii ulterioare
- vase din plastic și utilizarea bureților de sârma la igienizarea veselei
- ustensile neprofesionale
- lipsa afișare listă de tarife aferenta cazarii
- cameră cu igrasie
- lipsa inventare camere
- tocuri de fețe perne schimbate care aveau păr, saltele cu pete nefiind igienizate, prosoape și halate de baie uzate excesiv
- lipsa dotare completă conform prevederilor legale, precum și a serviciilor minime obligatorii
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: