Actualitate

România a semnat contractul pentru achiziția a 62 de trenuri electrice, care vor circula și prin Cluj. Grindeanu: „Sper să nu avem întârzieri”.

Un număr de 62 de trenuri electrice vor fi cumpărate de România din Polonia, în baza unui contract de peste 3 miliarde de lei, semnat marți de Autoritatea pentru Reformă Feroviară. Din totalul ramelor electrice, 23 de trenuri vor circula pe traseele Cluj, Brașov și Timișoara.

Trenuri electrice pe rute din Cluj/Foto: Ministerul Transporturilor Facebook.com Trenuri electrice pe rute din Cluj/Foto: Ministerul Transporturilor Facebook.com

 

 


Valoarea totală a proiectului la momentul lansării în licitaţie era cuprinsă între 3,23 miliarde lei şi 4,15 miliarde lei, fără TVA, împărţită pe trei loturi:

 


-Lotul 1 – 20 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele Bucureşti Nord – Ploieşti Sud – Adjud, Iaşi – Paşcani – Suceava, Bacău – Paşcani, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 1,04 miliarde lei şi 1,34 miliarde lei, fără TVA; 

-Lotul 2 – 23 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele Braşov – Gheorgheni, Arad – Timişoara – Caransebeş, Huedin – Cluj – Bistriţa, cu o valoare estimată între 1,21 miliarde lei şi 1,55 miliarde lei, fără TVA; 


CITEȘTE ȘI: 
Contract de 3,2 miliarde de lei pentru 62 de trenuri electrice. Vor circula și prin Cluj.

-Lotul 3 – 19 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele Bucureşti Nord – Ploieşti Vest – Braşov, Bucureşti Nord – Roşiori, Bucureşti Nord – Bucureşti Obor/Fundulea, Constanţa – Feteşti, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 984 milioane lei şi 1,26 miliarde lei, fără TVA.

Contractul a fost semnat la sediul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI), cu participarea ministrului Sorin Grindeanu şi a ambasadorului Poloniei în România, Pawel Soloch.


Este primul contract atribuit polonezilor pentru rame de scurt parcurs.

„Faptul că în ultimii ani, în România nu s-au cumpărat trenuri se vede și se reflectă în calitatea pe care o resimt cetățenii”, a declarat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. 


„Sper, spre deosebire de alte contracte, să nu avem întârzieri, noi nu dorim să dăm penalități. Vrem să se respecte termenii contractelor”, a explicat Grindeanu. 

Durata contractelor aferente loturilor atribuite va fi de 221 – 222 luni, în funcție de lotul atribuit. Finanțarea proiectului va fi asigurată prin Fondul European de Modernizare (FM) 2021-2030.

În septembrie 2023, constructorul polonez PESA câștiga licitația pentru achiziția a 20 de rame electrice destinate serviciilor publice obligatorii de transport feroviar de călători de mediu și lung parcurs. Contractul de peste 1 miliard de lei prevede furnizarea unui număr de 20 de trenuri electrice care vor circula pe traseele Cluj-Brașov și Cluj-Oradea și Cluj-Craiova. 

România are semnate contracte în valoare de 9 miliarde de lei pentru achiziția a 119 rame electrice. 

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News 

CITEȘTE ȘI:

Trenuri electrice pe ruta Cluj-Brașov și Cluj-Oradea, după reabilitarea și electrificarea căii ferate. Contract de peste 1 miliard de lei.

Ultimele Stiri
abonare newsletter