Actualitate

Date îngrijorătoare. Doar 3 din 5 copii care se înscriu la școală reușesc 9 ani mai târziu să ia medii peste 5 la Evaluarea Națională.

Doar 3 din 5 copii care se înscriu la școală reușesc 9 ani mai târziu să ia medii peste 5 la Evaluarea Națională, potrivit unui studiu realizat de Salvaţi Copiii România.

Date îngrijorătoare. Doar 3 din 5 copii care se înscriu la școală, reușesc 9 ani mai târziu să ia medii peste 5 la Evaluarea Națională. | Foto: freepik.com Date îngrijorătoare. Doar 3 din 5 copii care se înscriu la școală, reușesc 9 ani mai târziu să ia medii peste 5 la Evaluarea Națională. | Foto: freepik.com

 

 


3 din 5 copii care se înscriu la școală, reușesc  9 ani mai târziu să ia medii peste 5 la Evaluarea Națională. Dintre acești copii, 15% ajung să nu mai termine clasa a VIII-a, fie din cauza migrației, a analfabetismului funcțional sau a abandonului școlar, arată datele unui studiu realizat de Salvaţi Copiii România

 


Județul Cluj se confruntă cu o situație asemănătoare în ceea ce privește situația școlară a elevilor. 27.93% din copiii înscriși la unitățile din învățământ din județ ajung să nu reușească să încheie anul școlar fără corijențe sau chiar repetențe, în acest procentaj fiind incluse și situațiile de abandon școlar. Spre deosebire de nivelul național stăm mai bine; deoarece în România 39.96% dintre copii se confruntă cu insuccese, pierderi în generație și abandon școlar. 

Câți elevi nu au luat Evaluarea Națională?

În acest an, 160.467 de elevi au fost înscriși la Evaluarea Națională, iar procentul mediilor sub 5 a fost de 15,35% în urban şi 42,27% în rural. Generația actuală a clasei a-VIII-a a pornit cu 189.730 de copii - numărul elevilor înscriși în clasa pregătitoare în anul școlar 2015 - 2016. 


Potrivit sursei citate, în acest an a existat o desincronizare în ceea ce privește calendarul Evaluării Naționale cu anul școlar 2023-2024. Acest lucru este susținut de înscrierea la EN ce a avut loc între 11-14 iunie, în timp ce anul școlar s-a încheiat pe 14 iunie. Un alt motiv a numărului ridicat de copii ce nu au susținut Evaluarea Națională este dat și de faptul că elevii cu nevoi speciale sunt automat înscriși la examen, dar puțin ajung să și participe la acesta. 

CITEŞTE Ş
Aproape 16.000 de elevi de clasa a VIII-a nu au terminat anul școlar și nu au fost înscriși la Evaluarea Națională 2024

În vederea corectării acestor diferenţe, se cere coordonarea calendarului înscrierilor la Evaluarea Naţională cu structura anului şcolar pentru elevii de clasa a VIII-a; monitorizarea incidenţei corijenţelor şi repetenţiei pentru a evita recurgerea „abuzivă" la aceste instrumente la nivelul clasei a VIII-a; introducerea posibilităţii de adaptare a subiectelor la Evaluarea Naţională în armonie cu adaptările curriculare de care beneficiază elevii cu cerinţa educaţionale speciale.


Tot mai mulți elevi ajung la insuccese și abandon școlar 

Elevii ajung într-un număr din ce în ce mai mare la abandon școlar, insucces sau analfabetism funcțional. Ce duce copiii în asemenea situație este sărăcia prin care ei trec împreună cu familiile lor. Conform datelor de la Salvați Copiii, 1,3 milioane de copii din România (39%) s-au aflat în risc de sărăcie sau excluziune socială. De asemenea, un copil din şase nu frecventează şcoala, iar unul din cinci nu reușește să termine învățământul obligatoriu la timp. Tot îngrijorător este și faptul că jumătate dintre copiii din țară sunt analfabeți funcționali, situație cauzată de învătământul de o calitate mai slabă în anumite comunități. 

Material realizat de Alina Petric


Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Rezultate finale la Evaluarea Naţională, după contestaţii. Câţi elevi şi-au mărit media?

Date îngrijorătoare. Trei din zece copii ştiu pe cineva care a consumat droguri. Câți dintre ei au fumat sau au băut alcool?

abonare newsletter