Actualitate
Adio cookies! Microsoft, Google şi Facebook vor să renunţe la ele!
Microsoft, Google şi Facebook pregătesc noi sisteme pentru monitorizarea şi controlul informaţiei pe internet, care vor înlocui aşa-numitele "cookies" - micile secvenţe de soft utilizate în publicitate pentru a afişa spoturi "la ţintă" şi pentru a aduna date despre utilizatori, potrivit WSJ.
Adio cookies! Microsoft, Google şi Facebook vor să renunţe la ele!Cei trei giganţi din Silicon Valley au anunţat recent proiecte prin care vor ocoli miile de companii specializate în plasarea de cookie-uri pe site-uri, în prezent intermediari între agenţiile de publicitate şi publicul ţintă, potrivit Mediafax.
Mutarea anunţă un transfer masiv de putere în industria globală a publicităţii digitale, estimată la 120 miliarde de dolari pe an.
"Se pregăteşte o mare bătălie. Cel care controlează accesul la informaţie o poate închiria şi are un avantaj uriaş", comentează pentru Wall Street Journal Scott Meyer, director general la Evidon, companie specializată în cookies.
Totodată, sistemele pregătite de Microsoft, Google şi Facebook vor fi mai eficiente decât cookie-urile: companiile vor putea aduna informaţii mai exacte şi relevante despre activităţile şi comportamentul utilizatorilor.
Schimbarea vine odată cu adoptarea la scară largă a smartphone-urilor şi tabletelor. Cookie-urile nu sunt în totalitate compatibile cu sistemele de operare şi browserele acestor dispozitive, iar advertiserii cer tot mai multe informaţii despre comportamentul consumatorilor atunci când nu sunt în faţa unui PC.
Microsoft a anunţat săptămâna trecută în mod discret, pe blogul companiei, că va oferi partenerilor din publicitate posibilitatea de a urmări activităţile online ale utilizatorilor de aplicaţii pe platformele Windows 8 şi Windows 8.1, pe tablete şi PC-uri, şi de a livra spoturi publicitare la ţintă.
Apple a introdus în acest an un mecanism similar, care permite advertiserilor să transmită mesaje publicitare la ţintă.
Google a sugerat în luna septembrie un sistem asemănător, cu un cod unic de identificare pentru fiecare utilizator. Analiştii consideră însă că proiectul Google ar avea rezultate mult mai complexe şi ar permite companiei să construiască profile mai detaliate pentru fiecare utilizator, urmărind activitatea pe numeroasele platforme operate de gigantul din Mountain View, de la căutare online şi email la browserul Chrome şi sistemul de operare Android.
Facebook a lansat recent un nou serviciu de publicitate care înlocuieşte cookie-urile obişnuite instalate de terţi cu un cookie dezvoltat chiar de companie. Astfel, mesajele publicitare la ţintă vor putea fi afişate pe toate dispozitivele folosite de un utilizator pentru a-şi accesa contul de Facebook.