Actualitate
ATENŢIE! Ce capcane întind site-urile care oferă servicii turistice
Odată cu creşterea numărului de rezervări online pentru vacanţe a crescut şi numărul problemelor întâmpinate de consumatori.

În prezent, aceste servicii fac obiectul celor mai frecvente plângeri ale consumatorilor, conform datelor comunicate de Centrele Europene ale Consumatorilor.
“În octombrie 2016, Comisia Europeană şi autorităţile de protecţie a consumatorilor din UE au lansat o verificare coordonată a unui număr de 352 de site-uri de comparare a preţurilor şi de rezervări de călătorie de pe tot teritoriul UE. S-a constatat că preţurile nu erau fiabile pe 235 de site-uri, adică două treimi dintre cele verificate. De exemplu, se adăugau elemente suplimentare de preţ într-o etapă ulterioară a procesului de rezervare, fără informarea clară a consumatorilor, sau preţurile promoţionale nu corespundeau niciunui serviciu disponibil”, spune Laura Pascu, reprezentanta Centrului European al Consumatorilor din România (ECC).
De aceea, autorităţile au solicitat site-urilor în cauză să respecte legislaţia UE privind protecţia consumatorilor, care le impune să practice o transparenţă totală în materie de preţuri şi să îşi prezinte ofertele în mod clar de la începutul procesului de rezervare.
Principalele constatări:
• Consumatorii plătesc efectiv ceea ce cred? Într-o treime din cazuri, preţul prezentat la început nu era acelaşi ca preţul final.
• Este vorba despre o ofertă sau doar o momeală? Într-o cincime din cazuri, ofertele promoţionale nu erau de fapt disponibile.
• Sunt preţurile confuze? În aproximativ o treime din cazuri, preţul total sau modul în care acesta era calculat nu era clar.
• Ultima cameră ieftină din hotel sau pur şi simplu ultima cameră la preţ promoţional de pe site-ul respectiv? În unul din patru cazuri, pe site-uri nu se preciza că afirmaţiile cu privire la oferta limitată (de exemplu „au rămas doar două”, „disponibil doar astăzi”) se aplicau exclusiv site-ului respectiv.