Actualitate

Viceprimarul Clujului: “Mersul pe jos nu a omorât pe nimeni”. Tarcea spune că șoferii nu știu să folosească INOVAȚIILE din trafic

Aglomeraţia din centrul Clujului de marţi dimineaţă a fost un nou prilej pentru viceprimarul Dan Tarcea să se lege de faptul că şoferii nu respectă regulile de circulaţie. În plus, el transmite clujenilor că “mersul pe jos nu a omorât pe nimeni”.

Viceprimarul Dan Tarcea este de părere că şi taximetriştii fac parte din traficul din Cluj-Napoca şi că aceştia ar trebui să respecte minimele reguli de circulaţie. Tarcea a dat un exemplu în care a arătat cu degetul asupra neregulilor pe care le fac taximetriştii clujeni în mod constant.

Există situaţii în care taximetriştii trebuie să lase un client sau să ia un client într-o zonă în care este bandă dedicată pentru autobuze. În aceste cazuri şoferii trag la bordură pe banda dedicată iar mijloacele de transport sunt obligate să aşeapte. Acest lucru se pare că nu este tolerat de municipalitate care, prin vocea lui Dan Tarcea consideră că mersul pe jos nu a omorât pe nimeni.


“Stau 25 de oameni, sau 50, sau 70 de oameni din autobuz stau după unu. Soluţia este să nu oprească acolo. Până la urmă trebuie să le spună clienţilor că pot să îi lase la 10 metri sau la 15 metri sau la 20 de metri de locul unde vor să se oprească. Până la urmă, peste tot în străinătate funcţionează sub forma asta. Tot în străinătate funcţionează şi civilizaţia din partea celor care folosesc taximetrul. Dacă sunt 10 taximetre aliniate nu se duc să îl ia pe cel din mijloc, ci îl iau pe primul taximetru care este în stand. Cred că ar trebui să fie şi între taximetrişti o înţelegere să se respecte în primul rând între ei şi noi să avem acest bun simţ să nu oprim în staţia de autobuz sau oriunde nu trebuie pentru că mersul pe jos nu a omorât pe nimeni”, a declarat Dan Tarcea la un post de radio.

“O chestiune în ceea ce îi priveşte pe taximetrişti. Avem o problemă în Piaţa Mărăşti. Cu toate că am făcut un stand de taxi marcat pentru taximetrişti după staţia de autobuz, o mare parte dintre taximetrişti parchează înaintea trecerii de pietoni şi practic obturează una dintre cele trei benzi de circulaţie. Am făcut apel, este poliţie, dacă poliţia se întoarce cu spatele ei parcheză în faţa trecerii de pietoni. Până la urmă şi domnii taximetrişti fac parte din traficul din Cluj-Napoca şi rugămintea mea ar fi  să respecte şi ei aceste minime regului de circulaţie", a afirmat Dan Tarcea.


De cealaltă parte, viceprimarul Clujului susține că șoferii încă nu știu să folosească inovaţiile aduse traficului clujean. Exemple ar fi sensul giratoriu de pe Calea Mănăștur sau Podul Traian.

Discuția a pornit de la haosul din traficul de marți dimineața de pe ruta strada Clinicilor - strada Avram Iancu - Calea Turzii.


”Aș vrea să discutăm puțin despre situațiile unde am intervenit și care sunt beneficiile benzilor unice și a sensurilor pe care le-am făcut. Sigur, mai trebuie încă o perioadă de acomodare pentru ca șoferii să folosească corect aceste sensuri și benzi noi făcute. Vă dau exemplu de la intersecția Calea Mănăștur cu strada Câmpului. Este bandă de virat dreapta, care este o bandă comună cum vii dinspre Câmpului spre Calea Mănăștur și mai sunt șoferi care merg prin sens și aglomerează. Probabil că se gândesc că este bandă pentru autobuze și nu circulă pe ea. Încă nu este bine folosită. Este gata Podul Traian de mai bine de o lună și jumătate, iar astăzi când am trecut pe Podul Traian, la oră de circulație maximă, erau 3 de mașini pe Podul Traian. Cu siguranță că oamenii se vor adapta și își vor găsi traseele cele mai potrivite”, a spus Tarcea.

Viceprimarul mai spune că este “prematur” să tragă o concluzie de la intersecția Calea Mănăștur cu Câmpului.


“Senzația este că funcționează mult mai bine decât înainte, că poți să ieși mult mai bine de pe strada Câmpului, poți să ieși mult mai bine către Florești și s-a observat că s-a făcut un alt nod, și nu la această intersecție, ci mai jos. Noi trebuie să venim cu o soluție suplimentară. Suntem în discuție cu USAMV pentru a muta stația de autobuz, mutând gardul.  Experiența ne spune că acolo unde am înființat sensuri giratorii și le-am marcat corespunzător se circulă mult mai bine. Discutăm și despre zona Mehedinți cu strada Izlazului, în care categoric am reușit să avem un succes. Mai avem de rezolvat civilizarea șoferilor care parchează în sensul giratoriu sau în stația de autobuz. Doar ieri au fost ridicate 20 de mașini”, a mai spus viceprimarul Clujului.

Ultimele Stiri
abonare newsletter