Actualitate
Marş al bicicliştilor în centrul Clujului. Vezi care este traseul.
O nouă ediţie a Marşului Bicicliştilor Clujeni va avea loc vineri, 22 septembrie 2017 în centrul oraşului şi este dedicată special Săptămânii Europene a Mobilităţii (SEM) şi Zilei Europene Fără Maşini (ZEFM)
Marş al bicicliştilor în centrul Clujului Foto arhivaÎntâlnirea participanţilor va fi în Piaţa Unirii din Cluj-Napoca începând cu ora 17:45. Startul efectiv al marşului va fi la ora 18:00, urmând să dureze circa o oră şi jumătate.
Traseul vizează de această dată zona centrală şi pericentrală şi cartierul Grigorescu, cu plecare şi final în Piaţa Unirii. Concret, traseul este: Piaţa Unirii - Bd.Eroilor - Piaţa A.Iancu - str. Cuza Voda - Piaţa M.Viteazu - str. I.P.Voitesti - str. Dacia - str.Gen.Dragalina - bd.1 Decembrie 1918 - pasarela peste Someş - pista bicicleta mal drept Somes - str. Uzinei Electrice - str.Stadion - Parcul Central S.Bărnuţiu - str. Emil Isac - str.Petru Maior - Piaţa L.Blaga - str.Republicii - str.A.Iancu - str. Universităţii - p-ta Unirii.
“Este o nouă ocazie de întâlnire, cunoaştere şi pedalare în comun a bicicliştilor clujeni, dar mai ales o ocazie de a reaminti autorităţilor locale, publicului şi presei de nevoia promovării utilizării bicicletei ca mijloc cotidian de transport în oraş, componentă esenţială a mobilităţii urbane durabile şi alternativă viabilă la transportul automobilistic, alături de transportul în comun şi deplasarea pietonală.
Este o ocazie mai specială pentru că această ediţie a marşului este dedicată Săptămânii Europene a Mobilităţii 2017, care se desfăşoară în 16-22 septembrie, culminând în 22 septembrie cu Ziua Europeană Fără Maşini, şi este şi aniversarea a 10 ani de marşuri lunare ale bicicliştilor clujeni, o aniversare tristă, pentru că era de dorit să nu mai fie nevoie de ele, să o fi luat deja autorităţile locale în direcţia bună şi publicul să nu mai simtă nevoia de proteste”, spun organizatorii.
De asemenea, participanţii îşi exprimă din nou îngrijorarea faţă de lipsă sau inadecvarea dezbaterii publice a planurilor de noi piste de biciclete pe străzi precum Bună Ziua sau Drumul Sf.Ion, şi faţă de calitatea redusă a majorităţii pistelor de biciclete mai vechi şi mai noi, existând uneori deficienţe calitative grave la noile piste şi menţinându-se nerezolvate probleme la pistele vechi, de la lăţimea insuficentă la lipsa de continuitate, de la prezenţa diverselor obstacole la marcaje şi indicatoare rutiere lipsă sau greşit amplasate, ce pun în pericol bicicliştii şi alţi participanţi la traficul rutier.
“Se remarcă şi faptul că îndeplinirea vechii promisiuni de a permite şi bicicletelor accesul pe noile benzi dedicate transportului public este doar parţială, neincluzând de exemplu str.Dragalina pe sensul dinspre Hotel Napoca spre str.Horea, şi a venit "la pachet" cu îngustarea benzii comune existente pe bd.21 Decembrie 1989 pe sensul Primărie Mărăşti şi realizarea cu lăţime insuficientă a celei noi pe sensul Mărăşti - Primărie, corelat şi cu neinstalarea, la finalul lucrărilor, în anumite puncte ale benzii comune pentru transportul pubic în comun şi biciclişti de pe str.Memorandumului, a adiţionalelor corespunzătoare, astfel încât să fie la fiecare intersecţie semnalizta admisibilitatea pe acea bandă nu doar a CTP ci şi a bicicletelor.
Îngrijorarea se corelează şi cu noile lucrări prin care se continua sacrificarea de spaţiu verde şi / sau pietonal în favoarea autovehiculelor ( vezi de exemplu creşterea numărului de benzi din p-ta Cipariu, Ştefan Cel Mare şi Avram Iancu, cu îngustarea trotuarului) şi nou-anuntatele iniţiative similare, elemente ce încalcă grav principiile mobilităţii urbane durabile, creând spaţii suplimentare pentru circulaţia şi staţionarea autoturismelor în loc să reducă spaţiul alocat acestora şi să îl transfere pietonilor, bicicliştilor şi transportului public”, mai spun organizatorii,