Actualitate

Povestea CUTREMURĂTOARE a unei femei diagnosticată GREȘIT de un medic de familie care declara în fals că este oftalmolog

O tânără a fost diagnosticată greșit la o clinică privată din Cluj-Napoca în urmă cu șapte ani. Povestea ei a fost spusă de către deputatul USR Emanuel Ungureanu.

Tânăra a fost diagnosticată de către Crina Melania Nistor în anul 2012, la clinica privată Optinis. Crina Melania Nistor era medic de familie, nu avea voie să pună parafă şi diagnostic ca oftalmolog la clinica sa privată.

„Doamna Nistor a comis, împreună cu soțul ei mai multe greșeli flagrante pe care le descrie în amănunt pacienta care dorește să rămână anonimă, dar este dispusă să depună mărturie în fața procurorilor. În documentele atașate se poate vedea cum Crina Melania Nistor parafează un bilet de diagnostic și de trimitere, folosindu-se în fals de titlul de medic specialist, pe care nu îl avea în anul 2012, ceea ce demonstrează că, atât în fața reprezentanților DSP, cât și în fața reprezentanților Spitalului CFR, soții Nistor au mințit în mod repetat, au încercat să intimideze asistentele să nu spună adevărul cu privire la procedurile oftalmologice pe care, doamna Nistor le-a efectuat în ultimii 10 ani în mod ilegal. Consider că, până acum, autoritățile statului, în speță Direcția de Sănătate Publică Cluj și repre entanții Spitalului CFR au încercat să mușamalizeze ilegalitățile comise de cei doi soți Nistor și, în consecință, în intervalul următor voi depune la parchet o sesizare oficială cu privire la neregulile descoperite la secția de oftalmologie a spitalului CFR și voi cere tragerea la răspundere și a celor care au încercat să mușamalizeze problemele care au fost găsite în urma interpelării adresate Ministerului Sănătății”, a transmis Emanuel Ungureanu printr-un comunicat de presă.


Deputatul USR a solicitat ministrului Sănătății demiterea conducerii DSP Cluj.

„Solicit din nou public demiterea conducerii DSP Cluj care este direct responsabilă de situația de pe secția de oftalmologie a spitalului CFR și de faptul că un medic a operat sau a pus diagnostic în domeniul oftalmologiei, timp de 10 ani ,neavând acest drept și neavând competențe în acest domeniu”, a adăugat Ungureanu.


Astfel, povestea tinerei de 31 de ani, care de 10 ani locuiește în Cluj-Napoca, este una parcă scoasă din filme.

„Eram una dintre persoanele care purtau ochelari de vedere. Îi purtam permanent, ei fiind atât de distanță cât și de aproape. Au început să mă incomodeze din mai multe puncte de vedere, iar din acest motiv, la vârsta de 24 de ani am luat decizia de a consulta un medic să văd ce se poate face în privința asta, prin ce modalitate s-ar putea să renunț la ei.


În 4 decembrie 2012 am fost la cabinetul privat Optinis, la recomandarea cuiva, si m-am consultat cu doamna dr. Nistor Crina, cu privire la cele menționate mai sus. Dânsa, foarte pozitivă și optimistă mi-a spus din start, fără prea mult disciții, că evident că se poate, există o operație, cu implant de cristalin artificial, care mă ajută să renunț definitiv la ochelari. Am fost încântată să aud asta și nu am mai stat pe gânduri, pentru că eram bucuroasă că în sfârșit voi putea sa fiu exact asa cum îmi doream, printr-un procedeu foarte simplu (din spusele doamnei dr. Nistor). Am fost naivă, nu am pus foarte multe întrebări, tot ce voiam în acel moment era sa scap de ochelari. Nu mi s-au prezentat riscurile care ar putea exista ci mi s-au prezentat doar aspecte pozitive”, povestește tânăra.

După o consultație, s-a ajuns la concluzia că trebuia schimbat cristalinul pentru a putea renunța la ochelari. Astfel, pe data de 06.12.2012, clujeanca a fost programată pentru operație.


Mi s-a spus că trebuie să îmi plătesc doar cristalinul, care mă costă 2000 lei iar operația se va face fără nici un cost, la Spitalul CFR, la secția de oftalmolgie care era peste drum de cabinetul privat. Binențeles, am plătit și consultația și topografia corneană, dar nu îmi amintesc care au fost costurile. Facturi sau bonuri fiscale pentru cristaln, consultație sau topografie nu am primit.

În data de 06.12.2012 m-am prezentat la Spitalul CFR la operație, mi s-a făcut internare de o zi. S-a realizat implantul de cristalin, un cristalin toric monofocal. Operația a durat aproximativ o oră, iar cei care au participat au fost dna. dr. Nistor Crina, dl. dr. Nistor Marius și încă o doamna asistență.


După operație am mai stat puțîn în spital să îmi revin după care am plecat acasă, iar în ziua următoare, pe dată de 07.12.2012 am fost programată în spital la dl. dr. Nistor Marius pentru un nou consult. Domnul dr. Nistor după consult, mi-a pus diagnosticul de cataractă la ochiul drept, cel operat și mi-a zis să vin în dată de 13.12.2012 pentru o nouă intervenție chirurgicală deoarece cristalinul nu a fost poziționat bine și mi-a prescris tratamentul pe care urmă să îl iau.

Am fost din nou la cabinetul privat Optinis, (nu îmi aminesc exact dacă tot în aceeași zi) unde dna. dr. Nistor mi-a făcut un bilet pe care mi-a trecut diagnosticul de Astigmatism hipermetropic și cu acel bilet trebuia să mă prezint din nou la Spitalul CFR pentru cea de-a două intervenție chirurgicală. (în bilet apar următoarele: "rec. interv. chir. OD, rog internare + preg. preop. cu mențiuni 06.12.2012, pt. 13.12.2012).

M-am prezentat din nou în dată de 13.12.2102 la Spitalul CFR pentru repoziționarea cristalinului, aceeași prceduăa doar că a durat mai puțin, în jur de 45 de minute cu aceași medici, dna. dr. Nistor Crina și dl. dr. Nistor Marius și o asistență. La fel am stat în spital să îmi revin după care în aceeași zi am plecat acasă.

În afară de biletele celor doi medici, unul cu diagnosticul de cataractă la ochiul drept și cu tratamentul pe care trebuia să îl iau, de la dl. dr. Nistor Marius și cel cu diagnosticul de astigmatism hipermetropic, cu internarea pentru cea de-a două intervenție chirurgicală, de la dna. dr. Nistor Crina, nu am nici un document justificativ, nici o factură, nici o chitanță de unde să reiasă faptul că eu m-am operat.

În decurs de câteva zile m-am prezentat din nou la Cabinetul privat Optinis, la dna. dr. Nistor Crina, pentru a vedea cum s-a vindecat operația, cum a reușit și acolo am primit nefericită veste și anume că o să am nevoie să îmi fac DOUĂ perechi de ochelari, nu una. O pereche pentru aproape și o pereche pentru distanță. M-am întristat foarte tare, pentru că eu am trecut prin acea operație ca să scap de ochelari, iar doamna doctor îmi spune după toate aceastea că am nevoie de DOUĂ perechi. Absurd. Am îndrăznit să spun: "Păi eu am venit aici să scap de ochelari iar acum dvs. îmi spuneți că după intervenția chirurgicală am nevoie de două perechi? Mi-ați spus să îmi fac operația că o să fie o reușită și nu o să mai fiu nevoită să port ochelari..." Doamna doctor mi-a răspuns pe un ton destul de nepotrivit în acel moment, fiind probabil deranjată de cele spuse de mine "Ce vină am eu că tu ai avut probleme din copilărie cu ochii. Îmi pare rău dar nu s-a putut face mai mult, pentru a scăpa de ochelari."

Am fost foarte dezamăgită, nu am vrut să îmi fac ochelarii și atunci mi-a recomandat lentile de contact, pe care le-am cumpărat tot de acolo de la cabinet, în prima faza. După care l-am găsit eu online, la un preț mult mai mic și am început să mi le comand singură.

În 2015 m-am dus la un control oftalmologic la alt medic și a fost foarte mirat că la vârstă mea mi s-a pus acel implant de cristalin și mi s-a recomadat să fiu operată când putea să mi se recomande de la bun început să port lentile de contact și să nu ajung să fac acea intervenție chirurgicală. Acel medic mi-a prescris ochelari pe care trebuie să îi port pentru apropiere, ochelari pe care îi port și în zilele acestea deoarece dioptriile nu s-au mai modificat.

Ceea ce m-a determinat să vorbesc despre cele întâmplate cu privire la doamna doctor Nistor, a fost faptul că anul trecut, în 2018, în decembrie, am fost din nou la un medic, specialist pe intervenții chirurgicale și am fost foarte uimită de ceea ce mi s-a spus și anume că eu de fapt nu am cristalinul care trebuie. Am un cristalin toric monofocal iar pentru problema mea aveam nevoie de un cristalin toric multifocal. Acum am înțeles de ce trebuie să port ochelari în continuare iar operația mea nu a fost o reușită.

Cu părere de rău, mi s-a spus că nu se mai poate face nimic în privința asta, deoarece o nouă operație ar fi foarte riscantă. Nu am vreun document care să justifice acest lucru, cu privire la faptul că nu am cristalinul care trebuia pentru problema mea, ci doar spusele acelui medic la care am fost în decembrie”, povestește cu amărăciune tânăra.

Ultimele Stiri
abonare newsletter