Actualitate
„În 26, Mai bine ies la vot!”: o campanie inițiată de tinerii clujeni
„Decât să... Mai bine ies la vot!” – acesta este mesajul campaniei inițiate de Federația Tinerilor din Cluj și Cluj for Youth, care se desfășoară, atât în mediu online cât și offline, în perioada aprilie-mai 2019.
Scopul campaniei este să responsabilizeze și să motiveze tinerii din Cluj și din România să participe activ la Alegerile Europarlamentare din data de 26 mai. România este țara din Uniunea Europeană cu una dintre cele mai scăzute prezențe la vot. În 2014, doar 20% dintre tinerii români au votat pentru Parlamentul European, deși această categorie de electorat se regăsește cel mai mult în valorile europene.
În mediul online, campania „Mai bine ies la vot” s-a desfășurat pe rețelele de socializare, prin publicarea de materiale foto și video. Un moment important în promovarea campaniei a pornit în data de 9 mai, cu o serie de mesaje video de la artiști, influenceri, bloggeri, antreprenori și lideri ai comunității de tineret, care au acceptat provocarea de a personaliza mesajul „Decât să... Mai bine ies la vot”.
Au acceptat să se implice în campanie DJ Shiver, Bob Rădulescu, Corina Brândușan, Mircea Bravo și mulți alții, care au venit cu mesaje către comunitatea clujeană. În campanie s-au implicat și organizațiile de tineret din Cluj, care au preluat mesajul „Mai bine ies la vot” și l-au diseminat către comunitățile tinerilor și studenților.
Campania „Mai bine ies la vot” este susținută de zeci de organizații de tineret aflate sub structura „umbrelă” a Federației Tinerilor din Cluj (FTC), din care fac parte 32 de ONG-uri și entități de tineri și studenți din Cluj-Napoca. FTC are scopul de a investi în tineret și studenți pentru o dezvoltare urbană sustenabilă și responsabilă și de a susține comunitățile de tineri și studenți din Cluj-Napoca și județul Cluj.