Actualitate
Licitația pentru Podul Garibaldi, ANULATĂ. O nouă amânare pentru modernizarea obiectivului
A doua licitație pentru modernizarea Podului Garibaldi a fost anulată. În 25 aprilie, Primăria Cluj-Napoca a (re)lansat licitaţia pentru lărgirea podului, iar ofertele ar fi trebuit să vină până pe 17 mai. Această modernizare este promisă de cel puţin 5 ani de municipalitate.
Primăria Cluj-Napoca a postat în luna martie în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice anunţul de licitaţie pentru execuţia lucrărilor la investiţia “Pod peste râul Someşul Mic pe strada Giuseppe Garibaldi (Pod Garibaldi)”, iar peste 5 zile ar fi trebuit să se deschidă ofertele. Valoarea estimată a contractului este de 7,7 milioane lei (1,6 milioane euro), banii urmând să vină din bugetul local.
Municipalitatea a retransmis în 25 aprilie documentele pentru licitaţie, iar noul termen pentru primirea şi deschiderea ofertelor este 17 mai.
Potrivit anunţului municipalităţii, ofertantul trebuie să facă dovadă că a dus la bun sfârşit în ultimii 5 ani lucrări similare în valoare cumulată de 5,5 milioane de lei la nivelul a maxim 3 contracte. “Prin lucrări similare se înţeleg lucrări pentru construcţie nouă/reabilitare/modernizare pasaje superioare, poduri sau viaducte. Prin lucrări duse la bun sfârşit se înţeleg lucrări recepţionate”, menţionează anunţul.
Viceprimarul Dan Tarcea spune că Podul Garibaldi se va lărgi pentru că nu dă bine în peisaj cu Sala Polivalentă şi Cluj Arena.
“Deja a fost publicată licitaţia în SICAP (n.red. Sistem Electronic de Achiziţii Publice). Până în data de 8 aprilie se pot depune documentaţiile. Sunt foarte multe solicitări. Având în vedere numărul mare de solicitări, probabil că vom extinde perioada de depunere a documentaţiilor. După ce vom avea adjudecată licitaţia, vom da detalii despre termenul de realizare şi modalităţile de implementare a proiectului. Podul Garibaldi se va şi lărgi şi se va şi moderniza. Astăzi, Podul Garibaldi nu este un pod care să fie integrat cu Sala Polivalentă şi cu stadionul Cluj Arena şi cu modul în care s-a dezvoltat Clujul în ultimii ani”, spunea, la începutul lunii aprilie, Tarcea.
Cât despre închiderea podului pentru maşini pe perioada lucrărilor, Tarcea respinge această variantă.
“Se va construi sub trafic pentru că nu vom putea să închidem circulaţia în zonă. Este o circulaţie extrem de intensă. Cei care locuiesc în cartierul Grigorescu au puţine variante de a ieşi din cartier. De aceea, vom face sub trafic. Analizăm tot felul de variante, şi un pod plutitor. Dar asta la momentul potrivit. În orice caz nu vom bloca traficul total pe Podul Garibaldi”, a mai spus Tarcea.
Reamintim că şi primarul Emil Boc a respins posibilitatea închiderii circulaţiei rutiere pe durata lucrărilor la Podul Porţelanului, dar în final acest pod a fost închis.
Dacă în 2014 se estima că reabilitarea Podului Garibaldi ar costa 4,9 milioane lei, acum, valoarea totală a investiţiei este de 7,7 milioane lei.
Durata de execuţie la Podul Garibaldi este de 9 luni. Potrivit documentelor Primăriei, lungimea totală a podului este de 50,30 metri. Podul este compus din 9 grinzi pe trei deschideri având structura de rezistenţă mixtă oţel-beton. Lăţimea podului variază între 20 şi 24 metri, iar lăţimea părţii carosabile este de 14 metri. Investiţia presupune lucrări de reabilitare, stăvilare noi, consolidarea infrastructurii existente, rampe de acces şi semnalizare rutieră.
Pentru 2019, Primăria Cluj-Napoca și-a propus ca ținte principale lărgiri de străzi și reabilitări de poduri, printre care Podurile Porțelanului, Garibaldi, Nodul N, Locomotivei sau Fabricii.