Actualitate
Străzile din Cluj unde au loc cele mai multe accidente. Boc: “Nu renunţăm la radarele fixe”
107 accidente grave, soldate cu 5 morţi, au avut loc la Cluj-Napoca în primele 9 luni ale anului 2019!
Conform unui raport al Inspectoratului de Poliție Cluj, în primele 9 luni ale anului 2019, la Cluj-Napoca, au avut loc 107 accidente grave, din care 5 mortale. Cele mai multe accidente au avut loc pe străzile 21 Decembrie, Traian Vuia, Oașului, Moților şi Horea.
“În cadrul Comisiei de Circulaţie am discutat un raport prezentat de către Poliţia Rutieră cu privire la accidentele care au avut loc în municipiul Cluj-Napoca anul acesta şi o comparaţie cu anul trecut şi am discutat soluţii concrete pentru a preveni asemenea situaţii. Fenomenul începe să devină îngrijorător, de câte ori este necesar, Comisia de Circulaţia va inventaria, va propune, va lua decizii pentru a curma această evoluţie. În primele 9 luni din 2019, potrivit unui raport al Inspectoratului de Poliţie Judeţean Cluj, în Cluj-Napoca au fost 107 accidente grave de circulaţie. Dintre acestea, 5 au fost soldate cu decese. Faţă de anul trecut e mai mic numărul de decese. Anul trecut au fost 12 accidentele mortale în aceeaşi perioadă. Asta nu mă încălzeşte. Şi când se întâmplă o singură pierdere de viaţă e o tragedie. Nu trebuie să existe pierderi de vieţi umane din cauza accidentelor”, susţine primarul Emil Boc.
Din raport, în anul 2019, cele mai multe accidente s-au petrecut în iulie şi septembrie. Anul trecut s-au produs în martie şi august.
Cele mai periculoase străzi
“Unde au fost aceste accidente? Cele mai multe accidente grave s-au produs pe străzile Bulevardul 21 Decembrie (5 accidente, având ca şi cauze neacordare de prioritate pietonilor, traversare neregulamentară pieton, mers înapoi şi neasigurare la schimbarea direcţiei de mers), Traian Vuia (5 accidente), Oaşului (5 accidente), Moţilor (4 accidente), Horea (4 accidente). Aici au fost cele mai multe accidente. În ceea ce priveşte accidentele care au condus la moartea unor persoane, acestea au avut loc pe Moţilor (cauza fiind traversarea neregulamentară), Corneliu Coposu (traversare neregulamentară), Câmpul Pâinii (prioritate pietoni), Dumitru George Chiriac (depăşire neregulamentară), Vaida Voievod (traversare neregulamentară)”, susţine Boc, citând raportul IPJ Cluj.
Cauzele accidentelor
Pentru accidentele uşoare, cauzele sunt în felul următor: nepăstrarea distanţei în mers (39 de accidente), neadaptarea vitezei la condiţiile de drum (23 accidente), traversare neregulamentară pietoni (30 accidente), prioritate pietoni (30 accidente), neasigurare la schimbarea direcţiei de mers (24 accidente), neasigurare la mersul înapoi (8 accidente), abateri biciclişti (29 accidente).
“De ce se ajunge la această traversare neregulamentară? Dacă ne uităm la zona Iulius Mall, lumea se grăbeşte, nu vrea să stea la trecerile de pietoni. Cum putem preveni aceste lucruri, să le ţinem sub control? Față de anul 2018, s-au înregistrat creșteri în rândul accidentelor cauzate din pricina abaterilor bicicliștilor, neasigurării la schimbarea direcției de mers și viteză excesivă. Ce măsuri am decis? În primul rând, montarea de radare fixe pe artelele cu risc ridicat despre care am vorbit. Aşteptăm aprobarea Poliţiei Naţionale, Primăria va achiziţiona acele radare şi vom informa populaţia, vor fi puse panouri. Nu ştiu, Vaida Voievod, Moţilor, Câmpul Pâinii, Dorobanţilor. Şoferii vor ştii în permanenţă că în câteva locuri strategice din oraş vor fi radare. Nu vor fi puse acolo să scoată planul de amenzi, vor fi puse acolo să salvăm vieţi. Se vor diminua accidentele. E important să nu ajungem la pierderi de vieţi. Nu va elimina orice tamponare, alea vor apărea. Noi avem obligaţia să facem tot ce putem să nu se întâmple accidente mortale”, a conchis Boc.
Emil Boc, primarul municipiului Cluj-Napoca
„Am discutat cu reprezentații Poliției și vor fi controale mixte. Ar trebui să aibă grijă cei care se întrec, mulți vor rămâne fără carnet. Am înțeles că s-au mutat liniuțele dimineața, pe la 05:00. Nu voi abandona la proiectul de a avea radare fixe amplasate în oraș, deoarece vrem un oraș civilizat. Depinde de modul în care Ministerul Afacerilor Interne (MAI) ne va da aprobarea, la Inspectoratul de Poliție Județean avem o deschidere și o colaborare foarte bune. Nu vom pune în tot orașul, doar în anumite zone în care se va impune. În plus, vor fi semnalizate să știe tot poporul”.