Actualitate

Primăria cedează către CJ Cluj un teren de 48.000 mp pentru amenajarea primului Park and Ride din județ

Un nou pas realizat pentru edificarea primului Park&Ride din județul Cluj. CJ a intrat în posesia terenului de la Aeroportul Cluj.

 

 


 

Obiectivul de investiții „Park and Ride”, una dintre cele mai importante proiecte ale Consiliului Județean Cluj în domeniul decongestionării traficului și a stimulării mobilității urbane, a parcurs o nouă etapă.


 

Luni, 1 noiembrie 2021, Consiliul Local Cluj-Napoca a aprobat cedarea către Consiliul Județean Cluj a unei parcele de teren, în suprafață de 48.000 mp, în vederea amenajării primului Park&Ride din județ.


Lucrările încep anul viitor

Reamintim faptul că, până în prezent, Consiliul Județean Cluj a reușit să aprobe finanțarea investiției, printr-un buget total, multianual, în valoare de 62.306.236 lei cu TVA inclus. De asemenea, a fost demarată licitația privind achiziționarea execuției lucrărilor de construcții.  Emiterea ordinului de începere a lucrărilor este programată pentru anul 2022.

Lucrările vor consta în amenajarea accesului din drumul național și a unei platforme pentru zona de parcare, cu 863 de locuri de parcare, accese auto și pietonale cu dotările aferente, dar și a unei stații de bike sharing cu tot ce presupune aceasta. De asemenea, este prevăzută și amenajarea unui terminal tip autogară, care va cuprinde Corp C1 – clădire terminal și copertină, Corp C2 – copertină autocare și piațetă publică. În ceea ce privește Corpul C1, parterul clădirii va asigura spații de așteptare, recepție, cafenea, spații tehnice și grupuri sanitare pentru desfășurarea în condiții optime a activităților specifice unui terminal iar etajul va adăposti o zonă de servicii publice.


Descongestionarea traficului în oraș

Utilizarea facilității „Park&Ride” de către cetățenii care ajung în Zona Metropolitană Cluj-Napoca va determina o scădere a numărului de deplasări în zona centrală cu autoturismul şi folosirea, în schimb, a sistemului de transport public. Se preconizează ca interconectarea acestor facilități să reducă traficul în întreaga zona estică a Municipiului Cluj-Napoca, în special pe ruta str. Aurel Vlaicu – Piața Mărăști.

Pe lângă avantajele evidente legate de decongestionarea traficului, „Park and Ride” va determina o scădere a presiunii pe locurile de parcare existente în municipiu și, bineînțeles, o reducere a emisiilor de dioxid de carbon şi a celorlalte emisii poluante generate de traficul rutier.


CITEȘTE ȘI

Șase firme „se bat” pe contractul de peste 45 milioane de lei pentru primul Park and Ride din Cluj

 

Ultimele Stiri
abonare newsletter