Actualitate
Primăria cedează către CJ Cluj un teren de 48.000 mp pentru amenajarea primului Park and Ride din județ
Un nou pas realizat pentru edificarea primului Park&Ride din județul Cluj. CJ a intrat în posesia terenului de la Aeroportul Cluj.
Obiectivul de investiții „Park and Ride”, una dintre cele mai importante proiecte ale Consiliului Județean Cluj în domeniul decongestionării traficului și a stimulării mobilității urbane, a parcurs o nouă etapă.
Luni, 1 noiembrie 2021, Consiliul Local Cluj-Napoca a aprobat cedarea către Consiliul Județean Cluj a unei parcele de teren, în suprafață de 48.000 mp, în vederea amenajării primului Park&Ride din județ.
Lucrările încep anul viitor
Reamintim faptul că, până în prezent, Consiliul Județean Cluj a reușit să aprobe finanțarea investiției, printr-un buget total, multianual, în valoare de 62.306.236 lei cu TVA inclus. De asemenea, a fost demarată licitația privind achiziționarea execuției lucrărilor de construcții. Emiterea ordinului de începere a lucrărilor este programată pentru anul 2022.
Lucrările vor consta în amenajarea accesului din drumul național și a unei platforme pentru zona de parcare, cu 863 de locuri de parcare, accese auto și pietonale cu dotările aferente, dar și a unei stații de bike sharing cu tot ce presupune aceasta. De asemenea, este prevăzută și amenajarea unui terminal tip autogară, care va cuprinde Corp C1 – clădire terminal și copertină, Corp C2 – copertină autocare și piațetă publică. În ceea ce privește Corpul C1, parterul clădirii va asigura spații de așteptare, recepție, cafenea, spații tehnice și grupuri sanitare pentru desfășurarea în condiții optime a activităților specifice unui terminal iar etajul va adăposti o zonă de servicii publice.
Descongestionarea traficului în oraș
Utilizarea facilității „Park&Ride” de către cetățenii care ajung în Zona Metropolitană Cluj-Napoca va determina o scădere a numărului de deplasări în zona centrală cu autoturismul şi folosirea, în schimb, a sistemului de transport public. Se preconizează ca interconectarea acestor facilități să reducă traficul în întreaga zona estică a Municipiului Cluj-Napoca, în special pe ruta str. Aurel Vlaicu – Piața Mărăști.
Pe lângă avantajele evidente legate de decongestionarea traficului, „Park and Ride” va determina o scădere a presiunii pe locurile de parcare existente în municipiu și, bineînțeles, o reducere a emisiilor de dioxid de carbon şi a celorlalte emisii poluante generate de traficul rutier.
CITEȘTE ȘI
Șase firme „se bat” pe contractul de peste 45 milioane de lei pentru primul Park and Ride din Cluj