Actualitate

Taximetriștii din Cluj-Napoca dau în judecată autoritățile locale. Care este motivul?

Taximetriștii clujeni au decis să acționeze în instanță Consiliul Local Cluj-Napoca. Ei cer amânarea înlocuirii autovehiculelor Euro 4 în regim de taxi, care au anul de fabricație cel puțin 2009.

Taximetriștii clujeni au decis să acționeze în instanță Consiliul Local Cluj-Napoca pentru amânarea înlocuirii autovehiculelor Euro 4 în regim de taxi

„În ciuda insistențelor la primărie prin sesizări și cereri de audiență la viceprimar și primar, cât și la Prefectura județului Cluj, decizia de amânare nu a venit, instanța locală primăria municipiului Cluj-Napoca ascunzându-se în spatele HCL 737/2019, articolul 22, aliniat 3^4”, transmite Daniel Mitrea, președinte Asociația Nationala a Patronatului Operatorilor de Transport in Regim de Taxi, filiala Cluj-Napoca.

Inițiativa de a acționa forul administrativ în instanță vine „în numele sutelor de taximetriști clujeni afectați de decizia primăriei Cluj-Napoca”, a precizat Mitrea.


Procesul contra Consiliului Local Cluj-Napoca a fost deschis în data de 8.11.2021 la Tribunalul Cluj-Napoca.

Consiliul Local al municipiului Cluj-Napoca a adoptat, miercuri, regulamentul de taximetrie pentru următoarea perioadă.


Taxiurile din Cluj, mașini Euro5

Consiliul local Cluj-Napoca a adoptat în 2019 noul regulament de taxi. 2.500 este numărul maxim de taximetre în Cluj-Napoca. Noul regulament vizează și înlocuirea mașinilor vechi, poluante, cu unele noi, cu norme de poluare mai mici de Euro 5. 

„Din 2021, toate taximetrele vor fi dotate cu POS, să poți plăti cu cardul, iar din 2022, toate mașinile de taxi vor fi de cel puțin Euro 5, pentru a diminua poluarea în oraș și pentru a asigura un transport de calitate. De asemenea, cetățenii vor avea posibilitatea să sesizeze nemulțumirile, dacă va fi cazul”, declara atunci primarul Emil Boc.


Prin noul regulament, municipalitatea a încearcă să arate în ce direcție merge orașul, afirmă primarul, iar taximetrele electrice, plata cu cardul și mașinile de cel puțin Euro 5 par a fi dovada că sunt luate în serios normele ecologice. „Nu este pădure fără uscături”, recunoaște Boc, care asigură clujenii de faptul că Poliția Locală face controale periodice, iar acolo unde există mizerie în mașină se aplică sancțiuni.

„Cluj-Napoca este singurul loc din România, se spune, unde taximetristul îți dă înapoi restul de 1 leu. Foarte rar găsești taximetriști care spun «nu te iau pentru 2 kilometri distanță». Este un semnal important față de clujeni, față de cei care ne vizitează. (...) Și noi, prin regulament, încercăm să arătăm în ce direcție merge orașul, prin taximetre electrice, plata cu cardul, Euro 5”, a mai precizat Emil Boc.


Limitări ale taxi-urilor pe benzile de autobuz

Primarul Emil Boc a declarat în urmă cu o săptămână că circulația taximetrelor pe benzile dedicate mijloacelor de transport în comun va fi permisă doar pe străzile cu trafic redus de autobuze și troleibuze, întrucât permiterea circulației acestora pe toate benzile din oraș ar însemna „compromiterea prioritizării transportului în comun”.

Amintim că un proiect privind accesul și circulația pe benzile dedicate mijloacelor de transport în comun de pe raza Municipiului Cluj-Napoca a fost lansat în consultare publică în 12 octombrie, urmând ca proiectul să fie supus votului consilierilor locali, probabil în luna decembrie, potrivit edilului. 


Proiectul prevede permiterea circulației taximetrelor pe benzile dedicate autobuzelor amenajate pe Bulevardul Nicolae Titulescu și pe strada Regele Ferdinand.

CITEȘTE ȘI:

Taxi-urile vor circula pe banda de autobuz DOAR pe Titulescu și Ferdinand. Boc: „Altfel, ar însemna să dăm drumul la tot, și autocare, și privați”

abonare newsletter