Administrație
Două loturi ale Autostrăzii Transilvania „bat pasul pe loc”, la 18 ani de la prima lopată. „Trebuie pornită o nouă licitație. Un record mondial?”
Loturile Biharia-Chiribiș și Chiribiș-Suplacu de Barcău ale Autostrăzii Transilvania sunt „blocate în birocrație”, la aproape două decenii de la semnarea primelor contracte pentru construirea sectoarelor de drum.
Două loturi ale Autostrăzii Transilvania „bat pasul pe loc”, la 18 ani de la prima lopată. FOTO: Facebook/ Asociația Pro Infrastructură
Peisaj dezolant pe două loturi ale Autostrăzii A3 Transilvania. Pentru lotul de 28,55 de kilometri dintre Biharia și Chiribiș, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat a treia licitație în august, momentan fiind suspendată, arată cei de la Asociația Pro Infrastructură.
Pe lotul de 26,35 de kilometri dintre Chiribiș și Suplacu de Barcău, CNAIR a anulat licitația în iulie, asocierea Trameco-Drum Asfalt (grupul Selina) a contestat anularea. Consiliul Naional pentru Soluționare Contestațiilor (CNSC) a respins acțiunea la sfârșitul lunii noiembrie, însă antreprenorul a atacat decizia CNSC la Curtea de Apel București în 16 decembrie.
„«Valea Plângerii» pe Autostrada Transilvania la 18 ani de la prima lopată. La începutul lunii decembrie am filmat din dronă peisajul dezolant cu iz post-apocaliptic de pe Biharia-Chiribiș și Chiribiș-Suplacu de Barcău. V-am povestit epopeile halucinante ale celor două loturi de nenumărate ori (…). Dacă nu mai aveți nervi, vă ajutăm noi și vă spunem în câteva cuvinte stadiul actual”, au transmis cei de la Asociația Pro Infrastructură.
„Trebuie pornită o nouă licitație: a patra. Un record mondial?”
Astfel, arată ONG-ul, cele două loturi sunt blocate momentan fie în procedura de licitație, fie în instanță.
„Pe cei 28,55 km dintre Biharia și Chiribiș CNAIR a lansat a treia licitație în 18.08.2022, iar primul termen de depunere oferte, 17.10.2022, a fost amânat. De fapt, procedura de achiziție publică este momentan suspendată pentru că... CNAIR nu a binevoit încă să răspundă la cererile de clarificare înaintate de constructori. Deci stăm.
Pe cei 26,35 km dintre Chiribiș și Suplacu de Barcău CNAIR a anulat licitația în 26.07.2022, asocierea Trameco-Drum Asfalt (grupul Selina) a contestat anularea, CNSC i-a respins acțiunea la sfârșitul lunii noiembrie dar antreprenorul joacă de toți banii și a atacat decizia CNSC la CAB chiar în 16.12.2022. Deci acum așteptăm după instanță.(…)
Trebuie pornită o nouă licitație: a patra. Un record mondial? Și probabil că o vom vedea relansată abia după verdictul final venit de la CAB cândva în 2023”, arată Asociația Pro Infrastructură.
CITEȘTE ȘI: