Administrație
Doar prima etapă a centurii metropolitane, scoasă la licitație. Boc: „Nu-i numai Clujul în țara asta. Atât s-a putut”
Până acum, doar etapa I a centurii metropolitane a fost scoasă la licitație, iar pentru faza a II-a se mai caută finanțare. Emil Boc explică motivul pentru care nu s-a putut scoate la licitație ambele etape.
Tronsoanele centurii metropolitane, în prima etapă a proiectului, au fost scoase la licitație. FOTO: Facebook/ Emil Boc
Prima etapă a centurii metropolitane, care cuprinde trei tronsoane, a fost scoasă la licitație în timp ce încă se caută finanțare pentru a doua etapă.
Întrebat de ce nu a fost scoasă „întreaga” centură meropolitană la licitație, Emil Boc a răspuns că „nu-i numai Clujul în țara asta” și a evidențiat că pentru prima etapă s-a obținut o finanțare de aproape 1 miliard de euro:
„Am reușit să obținem 1 miliard de euro, mai avem de obținut 419 milioane pentru cap și coadă. Atât s-a putut. Astăzi, 2 miliarde metrou, 1 miliard pentru centură, oameni buni. Să ne înțelegem, nu-i numai Clujul în țara asta. Evident că acum căutăm soluții și pentru finanțarea etapei 2, de capete. Lucrăm și la asta. Dar avem 1 miliard de euro care ne acoperă zona mare de mobilitate Florești-Cluj. V-am spus că veți putea intra în Cluj pe trei intrări mari pe centura asta”, a declarat Emil Boc la un post de radio local.
Cu toate acestea, toate cele trei tronsoane ale centurii metropolitane, care reprezintă prima fază, au fost scoase la licitație:
- PROIECTARE ȘI EXECUȚIE MODERNIZĂRII „Drumului Național 1 la Florești, Etapa 1, proiect TransRegio Feleac- centura Metropolitană Cluj Napoca”
- PROIECTARE SI EXECUȚIE LUCRĂRI: „Drum TransRegio Feleac TR 35- Etapa I Centura Metropolitană TR 35 și Drumuri de Legătură “ Faza I – Centura Metropolitană TR 35 şi Drumuri de legătură, TRONSON 2 - TR35 de la km 14+747 (nod 5 Florești ) până la km 24+365 (Nod 10 Calea Turzii);
- PROIECTARE SI EXECUȚIE LUCRĂRI: „Drum TransRegio Feleac TR 35- Etapa I Centura Metropolitană TR 35 și Drumuri de Legătură “ Faza I – Centura Metropolitană TR 35 şi Drumuri de legătură, TRONSON 3 - TR35 de la km 24+365 (Nod 10 Calea Turzii) până la 38+418 (Nod 18 -VOCE).
Centura metropolitană, în două etape
Datorită valorii semnificative a investiţiei, pentru implementarea acestui obiectiv este propusă o promovare etapizată, în doua faze, respectiv:
„Etapa I – Centura Metropolitană TR 35, Sector cuprins între km 14+747 (nod 5) şi km 38+418 (nod 18) în lungime de 23,67 km şi Drumuri de legătură în lungime de 19,16 km. Ȋn cadrul Fazei I se consideră oportună asigurarea conectivității directe spre Spitalul Regional de Urgenţă, Spitalul Pediatric Monobloc, cât şi legătura cu DN 1N care reprezintă Varianta de ocolire Cluj Est (VOCE), prin nodul 18 (Apahida/DN 1N), ce prevede realizarea podului peste canalul Someş, soluţie ce permite extinderea pistei Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca, considerate ca obiective de importanţă strategică regională.
Etapa II – Centura Metrpolitană TR 35, Sector cuprins între km 0+000 (intersecţia cu DN 1-Gilău) – km 14+747 (nod 5 Floreşti) şi sector cuprins între km 38+418 (nod 18)- km 42+130 (nod 20) în lungime de 18,46 km, împreună cu Drumuri de legătură în lungime de 13,17 km. Ȋn cadrul Fazei II se va asigura conexiunea cu Autostrada Transilvania”, se arată în nota de fundamentare.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: