Administrație
Pași înainte pentru obținerea autorizației de construire pentru pasajul de pe Bulevardul Muncii
Proiectul pasajului de pe Bulevardul Muncii merge mai departe. La început de 2024 se fac pași pentru obținerea autorizației de construcție.
Un pasaj rutier va contribui la descongestionarea traficului de la intersecția Oașului-Bdul. Muncii / Sursa foto: Google Maps
Primăria Cluj-Napoca a solicitat emiterea acordului de mediu necesar pentru elaborarea documentației tehnice pentru obținerea autorizației de construire a pasajului rutier de la intersecția Bulevardului Muncii cu strada Oașului din municipiu.
La intersecția străzii Oașului cu Bulevardul Muncii în prezent se află un sens giratoriu. Intersecția este o problemă pentru șoferii clujeni, fiind mai mereu blocată.
Realizarea unui pasaj la intersecția dintre cele două străzi va ajuta la descongestionarea traficului rutier în zonă: „Necesitatea și oportunitatea obiectivului de investiții (…) a fost identificată că urmare a blocajelor în trafic, fiind necesare luarea unor măsuri de îmbunătățire a condițiilor de siguranță a traficului rutier și îmbunătățirea confortului în timpul călătoriei gestionând în același timp reducerea emisiilor de poluanți și impactului negativ asupra mediului”, arăta în vară Primăria.
Masterplan pentru zona Bulevardului Muncii
Consilierii locali au aprobat masterplanul pentru zona industrială Bulevardul Muncii Sud încă din vara anului 2022, fiind vizat un teritoriu în suprafață de 450 de hectare. Primăria municipiului Cluj-Napoca este sigură că peste 10-15 ani, Bulevardul Muncii va fi „un cartier de foarte bună calitate”.
În documentul creionat de mai mulți arhitecți clujeni se precizează că „zona este dominată de spații industriale dezafectate sau în condiții precare de utilizare sau, după caz, într-o stare majoră de degradare, deservite de o infrastructură de transport neconformă”, iar locuirea în acest areal are o prezență de sub 0,2%.
Cu toate acestea, arhitecții sunt de părere că Bulevardul Muncii are potențial și mai mare de dezvoltare fiind conectat la artere majore de trafic și transport public „existente și viitoare” (aeroport, centura Vâlcele-Apahida, Centură Metropolitană, tren metropolitan) care conferă zonei „un statut strategic”.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: