Administrație
Emil Boc, despre centura metropolitană: „Drumul Cluj-Floreşti, extins de la 4 la 6 benzi. Vom vedea lucrări din toamnă.”
Lucrările în teren la primul tronson al centurii metropolitane Cluj au început pe 24 mai 2024.
Primul tronson al centurii metropolitane. Drumul Cluj-Floreşti, extins de la 4 la 6 benzi | Foto: Emil Boc - Facebook
Lucrările în teren la primul tronson al centurii metropolitane Cluj au început pe 24 mai 2024.
Centura metropolitană va aduce şase benzi pe DN1 între Cluj-Napoca şi Floreşti, iar lucrările vor începe din această toamnă, a transmis Emil Boc, primarul municipiului Cluj-Napoca.
„S-au făcut lucrările de mutare a utilităţilor. Să știe lumea, extindem DN1, Cluj-Floreşti, de la 4 la 6 benzi. În această toamnă vom vedea lucrările. Ele vor începe inclusiv la pasajul care se face la Spitalul Regional de Urgență, lucrări care și acolo continuă, sunt în graficul de derulare. Se vor începe lucrările la pasaj, pentru că peste DN1 va mai fi un pasaj care să permită o girație pe dedesubt, pentru a se putea intra la Spitalul Regional de Urgență”, a declarat Emil Boc, la un post de radio local.
Etapele de realizare a centurii metropolitane a Clujului
În prima fază a proiectului va fi asigurată conectivitatea directă cu Spitalul Regional de Urgență Cluj, iar lucrările vor cuprinde sectorul în lungime de peste 23 km și drumuri de legătură în lungime de 19,16 km. Astfel, conectivitatea va fi asigurată și cu Spitalul Pediatric Monobloc, dar și legătura cu DN1N ce reprezintă varianta de ocolire Cluj Est, prin nodul 18 Apahida, ce prevede realizarea podului peste canalul Someș, soluție ce permite extinderea pistei Aeroportului Internațional Cluj.
Despăgubiri record de un miliard de lei (200 milioane de euro) pentru exproprierile necesare Centurii Metropolitane Cluj-Napoca au fost aprobate de Guvern în luna decembrie a anului trecut.
CITEŞTE ŞI
OFICIAL. Au început lucrările în teren la Centura Metropolitană Cluj. Emil Boc: „Marile proiecte ale Clujului intră în faza de implementare”.
Drumul Transregio Feleac TR 35, asigură tranzitul pe axa principală Vest – Est în Municipiul Cluj – Napoca conectând arii de interes urban și periurban (Gilau, Florești, Cluj – Napoca, Apahida), dar și autostrada A3, cât și aeroportul Avram Iancu. Prin implementarea acestui obiectiv vor fi descongestionate sectoare cu frecvente aglomerării actuale și va fi asigurată legătura directă a drumurilor naționale DN 1, DN 1C, DN 1F și DN 16 cu autostrada A3 și implicit va fi asigurată accesibilitatea și conectarea la rețeaua majoră TEN-T CORE.
Etapa a doua a proiectului cuprinde componenta de la Autostrada Gilău până la Florești și partea de la Apahida-Coastei. Ca lungime de traseu, centura metropolitană are 42 de kilometri, drumuri de legătură de 32 de kilometri, 20 de noduri rutiere, bretele și noduri rutiere în cuantum de 26 de kilometri, 156 de structuri, cinci tuneluri, 35 de kilometri piste de biciclete. Lungimea totală este de 74 de kilometri, din care 29 de kilometri pe raza municipiului Cluj-Napoca, 17 kilometri pe raza comunei Florești, 12 kilometri pe raza comunei Gilău, 5 kilometri în Baciu și 9 kilometri în Apahida.
La începutul lunii aprilie, consilierii locali au votat în cadrul unei ședințe de îndată, actualizarea indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului de investiție. Astfel, lucrările devin mai scumpe cu 133 milioane de euro și cresc de la 1,6 miliarde de euro la 1,74 miliarde de euro. Este vorba despre o creștere echivalentă cu rata inflației.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: