Administrație
Drifturi și „liniuțe” în subsolul de la Polivalentă. Noaptea, accesul în parcare ar putea fi interzis!
Locurile preferate pentru „liniuțe” si drifturi de șoferii teribiliști din Cluj s-au mutat în parcările subterane. Autoritățile iau în calcul limitarea accesul în parcări pe timpul nopții!
450 de locuri de parcare sunt în subsolul Sălii Polivalente.| FOTO – monitorulcj.ro
Motoare turate, drifturi și „liniuțe” printre mașinile parcate la Sala Polivalentă. Autoritățile știu despre acest fenomen, fac controale, dar tinerii se (re)întorc mereu.
Problema închiderii parcării de la Polivalentă a fost ridicată în Consiliul Local în timpul dezbaterilor asupra regulamentului viitorului park&ride de la aeroport.
Tarifele prea mici de la Polivalentă ar încuraja șoferii teribiliști
„Pentru că am ridicat problema parcărilor, o să aduc în discuție și Sala Polivalentă referitor la parcare pentru că acolo este constant o problemă legată de modul în care se derulează parcarea în sensul în care acolo sunt nopți în care se fac curse de mașini și asta e din cauza faptului că tariful de parcare este încurajator. Și nu numai faptul că e încurajator, dar nu există toate instrumentele pentru siguranță. Și s-ar putea să fim în situația în care să avem probleme deosebite din cauza acestor curse de mașini care se desfășoară în parcarea Sălii Polivalente și să avem inclusiv accidente majore sau deterioarea acestui obiectiv important pentru comunitatea clujeană. Rugămintea mea ar fi să avem în vedere luarea unor măsuri de a asigura acolo un control mai temeinic al modului în care se fac parcările și al tarifelor. Nu pe durata zilei este problema acestor curse de mașini, ci pe durata nopții. Și atunci accesul în parcare ar trebui permis doar celor care au abonament”, a precizat Aurelia Cristea, consilier local.
„Din cauza unor indivizi, suferă restul șoferilor”
Viceprimarul Dan Tarcea recunoaște problema de la Polivalentă, dar spune că tarifele mai mari i-ar descuraja pe ceilalți șoferi.
„Știm de situația de acolo și să știți că am făcut acțiuni comune cu cei de la poliție, antidrog, cu toți cei care sunt implicați. Sunt recurente aceste controale pe care le facem acolo. Din păcate, nu putem avea un polițist și să îl punem tot timpul acolo. Legat de nivelul de tarifare, trebuie să avem o dezbatere mai atentă pentru că nu am vrea din cauza unor indivizi și a unor cazuri izolate să avem un tarif care să nu mai fie suportabil de către cetățeni și să eliminăm acest obiectiv de pe lista celor care vor să parcheze. Este un obiectiv aproape de zona centrală și care preia o mare parte din parcările care se fac în zona centrală sau semicentrală. În parcarea de la Polivalentă mai sunt și riverani, dar suntem dispuși să discutăm despre acest subiect și să găsim cea mai bună formulă”, a precizat Dan Tarcea.
În prezent, există 450 de locuri de parcare în subsolul Sălii Polivalente și aproximativ jumătate sunt pe abonament. O oră de parcare costă 2 lei.
Tarife și mai mici la park&ride
Potrivit municipalității, tarifele de la park&ride-ul de la aeroport nu vor avea concurență cu nicio altă parcare din Cluj.
„Avem un tarif care să încurajeze cetățenii să-și lase mașinile în acest park&ride. Discutăm de 2 lei pentru șase ore de staționare și de 5 lei pentru 12 ore de staționare, astfel încât să fie mai ieftin decât în orice altă parcare din municipiul Cluj-Napoca. Considerăm că cele 12 ore sunt suficiente astfel încât un cetățean să ajungă la serviciu, să stea 8 ore la serviciu, să-și facă cumpărături sau să bea o cafea și să aibă suficient timp să se întoarcă la park&ride și să plece spre localitatea de domiciliu. Orice oră care depășește cele 12 ore se taxează cu 15lei/oră. Nu dorim să transformăm acest obiectiv într-un cimitir de mașini și nici nu vrem să avem o parcare paralelă pentru alte obiective care sunt în zonă. Suntem dispuși să mai modificăm sau ajustăm aceste tarife după ce vedem cum funcționează”, a mai spus Tarcea.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: