Economie

Autostrada Sebeș - Turda începe cu documentațiile

Suma de 1,6 mil. € a fost alocată doar pentru hârtiile necesare exproprierilor de la autostrada A10 Sebeş-Turda.

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) va contracta servicii estimate până la 1,6 milioane euro, cu TVA, de realizare a documentaţiei tehnice pentru exproprieri necesare construcţiei autostrăzii Sebeş - Turda, cu o lungime de 70 de kilometri şi o valoare totală a lucrărilor de execuţie de peste jumătate de miliard de euro.

Contractul vizează servicii pentru întocmirea documentaţiei tehnice în vederea dobândirii prin expropriere/ transfer a imobilelor necesare executării lucrărilor de construcţie ale autostrăzii Sebeş Turda, în localităţile Sebeş, Alba Iulia, Ciugud, Sîntimbru, Galda de Jos, Teiuş, Aiud, Rădeşti, Mirăslău şi Unirea (judeţul Alba), respectiv Moldoveneşti, Mihai Viteazu şi Călăraşi (judeţul Cluj).


Valoarea estimată a acordului, la care se vor raporta ofertanţii în elaborarea propunerii financiare este de 3,93 milioane lei, fără TVA. CNADNR poate opta ulterior pentru achiziţionarea unor servicii similare de 1,96 milioane lei, astfel încât valoarea totală a proiectului poate ajunge până la 5,9 milioane lei, fără TVA.

4.720 de imobile propuse pentru expropriere

CNADNR a identificat 4.720 de imobile, suprafaţa totală afectată fiind de 9 milioane de metri pătraţi, potrivit anunţului lansat în vederea selecţiei furnizorului.


Contractul, finanţat cu fonduri bugetare, va avea o durată de 18 luni de la data atribuirii.

Furnizorul serviciilor va fi contractat prin licitaţie deschisă, pentru preţul cel mai scăzut, iar termenul limită de depunere a ofertelor a fost stabilit pentru 22 ianuarie.


Patru loturi, patru constructori

Autostrada însumează 70 de kilometri, iar proiectul a fost împărţit în patru loturi.

CNADNR a selectat în aprilie constructorii loturilor 3 şi 4, contractele pentru primele două fiind semnate în noiembrie.


Licitaţia pentru lucrările la lotul 1, de 17 kilometri, a fost câştigată de asocierea Impresa Pizzarotti (Italia) şi SpA & Pomponio Construcţii, care va încasa 541,7 milioane lei fără TVA, iar lucrările pentru lotul 2, de 24,2 kilometri, au fost adjudecate de asocierea Aktor (Grecia) - Euroconstruct Trading 98 pentru 549,3 milioane lei fără TVA.

Acordul pentru lotul 3, cu o lungime de 12,4 km, a fost atribuit asocierii italiene Tirrena Scavi - Societa Italiana per Condotte d’Acqua şi are o valoare de 420,5 milioane lei, fără TVA, iar al patrulea tronson, de 16,3 km, va fi construit de PORR Construct - PORR Bau (Austria) în baza unui contract de 470 milioane lei, fără TVA.


Când vom circula pe autostradă?

Întrebat când se va circula pe această autostradă, şeful CNADNR, Narcis Neaga, afirma la jumătatea lunii noiembrie că în 2016 „se va circula, cu siguranţă, în totalitate”, iar în martie - aprilie vor începe lucrările pe loturile 1 şi 2. Potrivit lui Neaga, pe celelalte loturi ale autostrăzii a fost amânată faza de execuţie la cererea fermierilor care au solicitat să fie lăsaţi să îşi strângă recolta.