Educație

Cum ar vrea elevii clujeni să fie învățarea online. Tinerii se plâng de volumul mare de teme pe care îl primesc

Mai mulți elevi din județul Cluj au explicat ce înseamnă pentru ei sistemul de predare online, cum ar putea fi îmbunătățit și care sunt problemele cu care se confruntă.

Cum ar vrea elevii clujeni să fie învățarea online Cum ar vrea elevii clujeni să fie învățarea online

Școlile sunt închise de aproape o lună, iar în această perioadă, majoritatea elevilor au participat la ore online. În tot acest timp, elevii au reușit să își facă o imagine clară depsre ceea ce înseamnă sistemul de predare online, care sunt aspectele pozitive și ce ar trebui modificat ca totul să funcționeze mai bine.

Note pe teme și un volum prea mare de muncă

Mulți elevi se plâng de un volum foarte mare de muncă. Aparent, unii profesori, ori din exces de zel ori profitând de ideea că tinerii au mai mult timp liber, îi încarcă excesiv cu teme și noțiuni de învățat.


„Din păcate, s-au mai plâns colegi și din alte clase de volumul primit în ultimele săptămâni și aceste e un dezavantaj. Mai ales noi, ca elevi la un liceu vocațional, care avem extrem de puțin timp pentru studiu individual, acum profesorii cred că dacă stăm acasă avem mai mult timp liber și putem scrie mai mult decât de obicei la materiile lor, astfel rezultând la faptul că psihic și fizic nu putem ține pasul. Unii profesori încă au dorința de a ne da note pe teme. Unui profesor i-am reamintit că e o perioadă mai dificlă pentru toți, frustrantă pentru mai mulți și că nu se dau note pe teme”, a explicat Miruna Andra Mureșan, elevă în clasa a XII-a la Colegiul de Muzică „Sigismund Toduță”.

„Primim mai multe lecții decât ne este nouă capacitatea într-un interval de timp relativ mic, iar elevii care totuși se ocupă de toate materiile, se simt copleșiți, iar asta spune multe, având în vedere că totuși, avem zile întregi libere, stând în casă și fără să avem nimic mai bun de facut”, a zis Ioana Gaita, elevă la Colegiul Național Mihai Viteazu Turda.


„În școala mea se lucrează pe platforma Microsoft Teams, o platformă destul de bine structurată. Am primit mult mai multe teme decât de obicei și multe nu se verifică, dar la materiile de bază (română, matematică, engleză) se pune accent și programăm câte 20-30 de minute doar pentru verificatul temei”, a spus Tudor Cojocar de la Colegiul Național Pedagogic „Gheorghe Lazăr” din Cluj-Napoca.

„Mi se pare că online ne dau mult mai multe teme decât ne dădeau înainte. Nu avem cum să le facem pe toate și unii profesori nu ne dau deadline-uri și nu ne verifică temele. La materiile de specialitate ne dau teme rezonabile, ne verifică lucrările și ne dau feedback”, a zis Caterina Cherecheș, președintele consiului elevilor din cadrul Liceul de Arte Vizuale „Romulus Ladea”.


 Părerile sunt împărțite

Google Classroom, Zoom, Facebook sunt doar câteva dintre platformele pe care elevii și profesorii le folosesc. Unii elevi văd predarea online ca fiind ceva foarte util, altora, pe de altă parte, li se pare nefolositoare, însă asta și din cauza profesorilor care nu își dau suficient de mult interes.

„Școala noastră a încurajat încă de la început predarea online, chiar și pentru orele de instrument individuale (cei cu instrumente de acasă, acolo unde este posibil. În al doilea rând, școala a creat o platformă pentru clasele V-XII în Google Classroom. Din punctul meu de vedere modurile de predare folosite de către profesori pentru materia de bac a fost bună, la geografie și română ni se oferă fișe de rezolvat care sunt apoi verificate”, a zis Miruna Andra Mureșan.


„Părerile în legătură cu predarea online sunt împărțite, depinzând de măsura în care colectivul profesoral al unei clase s-a implicat. Aici apar diferențe semnificative. În general elevii nu sunt împotriva acestei forme de învățământ, observând chiar unele avantaje sau lucruri inedite. Atenția este îndreptată în special asupra materiilor de bac și de profil, acolo se pune mai mult problema, la celelalte materii dacă profesorul cere foarte mult, conspecte sau teme lungi, există nemulțumiri clare. Unele clase au primit lecții la majoritatea materiilor, altele la puține dintre ele”, au spus Ariana Rețe și Irina Rusu, membre ale consiliului școlar al elevilor de la Liceul Teoretic „Avram Iancu”.

„Situația decurge bine și sunt impresionată că mulți profesori s-au mobilizat și au încercat să pară cât mai rezonabili cu materiile trimise. Mi se pare foarte eficient modul în care profesorii ne trimit lecțiile și mă bucur că se abordează esențialul”, a spus Oana Bucur, elevă Liceul Teoretic „Pavel Dan” Câmpia Truzii.


„Multora li se pare fără folos, deoarece nu înțeleg suficient și când întreabă nu li se răspunde. Unii profesori ne dau mai mult decât e suficient, mai mult decât făceam la școală. Metodele de predare sunt mult prea complexe, platformele de învățare online ar trebui optimizate mai bine și pentru sistemele de operare Android și IOS, nu doar pentru calculatoare”, a spus un licean.  

„Noi credem, că în situația acesta trebuie să alegem o metodă cât mai eficientă dar și rapidă, de aceea credem, că metodele folosite în școala noastră sunt eficiente. Faptul că la nivelul liceului folosim numai două platforme: Edmodo și Zoom, ne ușurează munca și ne ajută să ne concentrăm pe avem de făcut. Modul de predare este bun. Primim teorie care este predată de profesor și aprofundăm ceea ce am învățat prin fișe de lucru”, a explicat Nagy Johanna elevă la Liceul Teoretic „Apaczai Csere Janos” din Cluj-Napoca.

„Nu mi se pare corect că unii profesori nu se implica deloc și alții prea mult, iar în ceea ce privește notarea și materia în sine nu mi se pare corect să facem doar recapitulare cum a zis doamna ministru, în condițiile în care aproape toți profesorii de la clasă predau lecții noi. În majoritatea cazurilor, metoda de predare online constă în trimiterea de linkuri către lecții și articole de pe internet, respectiv lecții scrise de profesori din când în când și din punctul meu de vedere această metodă nu își atinge scopul în totalitate. Cred cu tărie că cea mai eficientă metodă de predare este cursul online prin platforme destinate acestor activități”, a zis Alexia Maria, elevă la Colegiul Național „George Barițiu” din Cluj-Napoca.

Ce vor elevii de la profesori

Elevii ar vrea ca profesorii să fie mai deschiși, mai comunicativi și să explice mai mult când vine vorba de materiile pentru examenele.

„Colegii mei și-ar dori ca profesorii materiilor care se dau la bac să vină cu explicații în plus, de asemenea ne-am dori ca toți profesorii să încerce să îmbrățișeze aceste metode neconvenționale de predare și chiar să reușească să ne atragă spre informație, acum având mai multe opțiuni: videoclipuri, filme sau jocuri”, au transmis Ariana Rețe și Irina Rusu.

„La noi nu se prea trimit explicații, nici corecturi de temă pentru a vedea elevii ce au greșit, doar vreo 2-3 profesori o fac. Asta ar fi una dintre schimbările pe care am dori să le facem, pentru că până la urmă, să spunem că avem impresia că am înteles ceva, dar poate ne înșelăm, chiar eu personal am pățit-o în diverse situații și când eram la școală, cu profesorul în față, explicând, darmite așa doar copiind niște cuvinte vagi fără înțeles pentru unii. Astfel, am dori să se înceapă și la noi orele pe Zoom, ar fi un mod mult mai eficient și chiar am reuși să întelegem materia și mai apoi, să ne rezolvăm singuri temele, după un deadline dat de profesor.”, a spus Ioana Gaita de la Colegiul Național Mihai Viteazu Turda.

„Proiectele și fișele de lucru cerute de profesori ar trebui notate oentru că astfel nimeni nu le va face și cumva trebuie pusă în valoare munca depusă de noi. Trebuie făcute ședințe pe școală cu profesorii în care să se stabilească un pgoram pentru elevii de la fiecare clasă. Să fie învățați profesorii să folosească platformele disponibile”, a adăugat Alexia Maria.

„Ideal ar fi să nu primim teme inutile cum ar fi la desen, pentru că nu cred că există atât de multă motivație pentru realizarea unui desen când tu ești speriat și conștient de gravitatea situației. Sunt profesori care nu ne-am dat nicio temă și s-au trezit acum să ne trimită o grămadă de proiecte pe care apoi nu le verifică nimeni”, a mărturisit Tudor Cojocar de la Colegiul Național Pedagogic „Gheorghe Lazăr” din Cluj-Napoca.

„Mi-ar plăcea ca profesorii să fie mai implicați și mai realiști în legătură cu timpul pe care îl avem. În această perioadă am vorbit cu mai mulți elevi de la școala mea și majoritatea sunt demoralizați și le e frică de ce se va întâmpla. Nu cred că avem motivația necesară ca să completăm zeci de exerciții la engleză, dacă oricum nu le verifică nimeni”, a zis Caterina Cherecheș, președintele consiului elevilor din cadrul Liceul de Arte Vizuale „Romulus Ladea”.

Citește și:

Ce concluzii au tras profesorii după două săptămâni de predare online. Pierd mai mult TIMPâ

 

„Școala Altfel” prin telefon. Ministerul recomandă să nu se anuleze programul pentru activități extrașcolare

 

Ce spun elevii după trei săptămâni de cursuri online: „Orele pe net sunt folositoare!”

 

Ultimele Stiri
abonare newsletter