Educație
SMART CHOICE în lupta antibullyng la Liceul Teoretic „Lucian Blaga”
Etapa județeană a concursului Made for Europe, desfășurat în data de 17 martie 2022 sub patronatul Inspectoratului Școlar Județean Cluj, a fost un mult așteptat prilej de a evalua produsele finale ale proiectelor școlare europene Erasmus+ derulate în școlile clujene.
Începute încă dinainte de pandemie, proiectele au adunat un număr impresionant de produse de calitate excepțională, din care un număr mare au fost înscrise în acest concurs.
Liceul Teoretic „Lucian Blaga” din Cluj-Napoca, instituție școlară cu mare tradiție în colaborări și mobilități europene, precum și largă deschidere către nou și inovator, a participat la acest concurs cu un produs al proiectului „Toți prieteni pe Internet (Tous amis... sûr Internet - TASI)”, Proiect Erasmus+ 2019-1-RO01-KA229-063925_1.
Printre altele, cele cinci școli din țările partenere (Grecia, Franța, Bulgaria și Portugalia) urmăreau prin activitățile proiectului unul din obiectivele de mare actualitate al societății, și anume combaterea fenomenului bully-ing, cyberbully-ing, dar și crearea unui mediu tolerant, nediscriminatoriu și sigur pentru toți elevii.
Aceste obiective au fost punctul de plecare pentru cei trei elevi din clasa a IXa A, profil Informatică, Intensiv informatică - David Danciu, Gabriel Kozma-Maries și Alexandru Bodor, care au creat SMART CHOICE, un joc interactiv pe calculator.
Jocul are ca scop primar promovarea unor modalități de prevenție a bullying-ului prin alegeri responsabile, într-un context ludic. Beneficiază de o interfață atractivă și promovează egalitatea de șanse, egalitatea de gen și înlătură orice diferențe între utilizatori. În toate comunitățile de tineri există acest fenomen și jocul urmărește eradicarea lui pe înțelesul lor.
FOTO: David Danciu, Gabriel Kozma-Maries, Alexandru Bodor și prof. Claudia Morar
În cadrul etapei județene a concursului Made for Europe, prezentarea jocului a fost făcută într-o manieră foarte orginală și spontană de către Alexandru Bodor, coordonat de profesor Claudia Morar. Elevul, aflat prima dată la o competiție de asemenea anvergură, a descris jocul, calitățile acestuia și modurile în care se poate utiliza și la alte materii (dirigenție, psihologie, informatică/TIC, limbi străine), precum și competențele cheie pe care le dezvoltă.
Prezentarea s-a încheiat cu o demonstrație practică susținută de ceilalți doi colegi, pentru ca juriul să vadă, concret, valențele educaționale ale jocului. Juriul a deliberat și a apreciat în mod deosebit prestația echipei, clasând elevul de la liceul nostru pe primul loc, la egalitate cu un alt concurent.
Această importantă recunoaștere a activității de proiect vine chiar înaintea mobilității transnaționale din Ploescat, Franța, unde jocul va fi prezentat elevilor și profesorilor din țările partenere în cele două variante ale sale, în limbile franceză și engleză.