Monitorul Cartierelor
Avans substanțial pe artera Mănăștur-Moților, pentru banda dedicată transportului public. Boc: „Sper să avem culoar prioritizat până în Mărăști” FOTO
Lucrările pentru extinderea arterei Mănăștur-Moților, menite să fluidizeze traficul, avansează considerabil. În prezent se toarnă asfalt pe noile benzi, care vor permite realizarea unui culoar dedicat transportului public până în cartierul Mărăști.
Extinderea arterei Moților-Mănăștur. Lucrări intense în teren/Foto: monitorulcj.ro
Se lucrează intens în teren la proiectul de regenerare urbană din zona străzilor Calea Mănăștur, Calea Moților, Uzinei Electrice, Oțetului și Mărginașă.
Luna trecută, monitorulcj.ro reflecta modul în care evoluează lucrările din teren în zona centrului comercial Platinia, precum și a străzilor adiacente – Oțetului, Uzinei Electrice.
Chiar dacă periodic au mai existat blocaje în trafic pe axa Mănăștur-Moților, vremea bună a permis o evoluție categorică a lucrărilor de șantier.
În mai 2023, lucrările pentru reorganizarea zonei înregistrau un grad de realizare în proporție de 60%.
Șantierul duduie în aceste zile, iar rezultatele încep să se vadă.
Cu privire la evoluția lucrărilor, edilul Clujului și-a exprimat încrederea că proiectul va fi încheiat potrivit calendarului agreat, adică până la finalul acestui an.
Însă, pe anumite secțiuni, precum zona străzii Mărginașă, traficul va putea fi reluat în condiții normale de la începutul toamnei.
„Lucrările sunt în grafic. Obiectivul este ca la 1 septembrie, când începe școala, să se circule. Iar proiectul final cu celelalte detalii va fi realizat potrivit graficului.
Dar până în septembrie carosabilul trebuie să fie redat circulației astfel încât să nu mai avem blocaje în ceea ce privește strada Mărginașă”, a declarat, vineri, edilul Emil Boc, în cadrul unei intervenții radio locale.
De altfel, în urma lucrărilor de modernizare de pe axa Est-Vest, Clujul va putea dispune de o bandă dedicată transportului public în comun din Mărăști până în Mănăștur.
„Sper ca după finalizarea străzilor Mărginașă și Fabricii de Bere, să avem un culoar, din Mănăștur până în Mărăști, de transport public prioritizat”, a explicat primarul Emil Boc.
Obiectivele extinderii arterei Moților-Mănăștur
Lucrările în teren pentru modernizarea zonei au început pe Calea Mănăștur, la finalul lunii iulie 2022.
Reabilitarea și modernizarea străzilor cuprinse în proiect se desfășoară pe o suprafață totală de 40.551 mp.
Proiectul „Modernizare și dezvoltare circulație Calea Moților – Calea Mănăștur – str. Uzinei Electrice – str. Mărginașă” prevede următoarele investiții:
- Patru benzi de circulație pe Calea Mănăștur, cu o lățime de trei metri liniari, iar la intersecția cu strada Mărginașă se vor realiza cinci benzi de circulație;
- Trei benzi de circulație pe strada Mărginașă cu o lățime de 2,90 ml;
- Patru benzi de circulație pe strada Oțetului cu o lățime de 3 ml, iar la intersecția cu Calea Moților se vor realiza cinci benzi de circulație;
- Patru benzi de circulație pe tronsonul Calea Moților – între strada Mărginașă și strada Moldovei, cu o lățime de 3 ml;
- Trotuare pe ambele părți ale carosabilului cu lățimi între 2 și 5 ml;
- Piste de biciclete în ambele sensuri pe Calea Mănăștur, Calea Moților și strada Oțetului cu o lățime de 2 ml.
Modernizarea coridorului pe axa Est-Vest vizează reducerea suprafeței carosabile, rezultând pe Calea Mănăștur 4 benzi de circulatie cu gabarit redus – 2 benzi dedicate pentru transportul public și 2 benzi pentru circulatie rutieră (lățime de 3m). Calea Moților – segmentul dintre str. Mărginașă și str. Clinicilor – va avea aceeași configurație cu cea de pe Calea Mănăștur.
Astfel, pe str. Mărginașă se propune lărgirea la 3 benzi în zona intersecției cu Calea Mănăștur – Calea Moților.
Contractul pentru realizarea lucrărilor în cadrul obiectivului „Modernizare Calea Moților - Calea Mănăștur - Strada Uzinei Electrice - Strada Oțetului - Strada Mărginașă” este estimat la 27.826.835 de lei, bani proveniți din fonduri bugetare.
Durata totală a implementării contractului este de 18 luni, din care, 3 luni sunt alocate proiectării.
Lucrările sunt derulate de constructorul ARL Cluj SA și au termen de finalizare sfârșitul anului 2023.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: