Politică
Marcel Ciolacu vrea energie ieftină și curată pentru aeroporturile românești. Proiect de 70 de milioane de euro din fonduri europene (P)
Candidatul PSD la Președinția României, Marcel Ciolacu, propune un proiect prin care aeroporturile țării să beneficieze de energie ieftină și curată.
Foto: Marcel Ciolacu - Facebook
Astfel, candidatul social-democrat propune sprijinirea industriei naționale pentru dezvoltarea infrastructurii de transport, prin crearea unui instrument de finanțare dedicat pentru creșterea capacității de producție pentru materiale de construcții și materii prime utilizate în infrastructura de transport. Astfel se reduce riscul ca indisponibilitatea materialelor să afecteze implementarea proiectelor de dezvoltare a infrastructurii de transport planificate pentru perioada 2024-2030.
Energie ieftină și curată
„Vrem energie ieftină și curată pentru aeroporturile românești și preconizăm un program de 70 milioane de euro anual, finanțat din fonduri europene, care va fi implementat pentru instalarea de capacități de producție de energie din surse regenerabile solare și în capacități de stocare a energiei, pentru autoconsumul aeroporturilor civile”, a spus Marcel Ciolacu.
De asemenea, se propune dezvoltarea rețelei de metrou în regiunea București-Ilfov, astfel că în următorii patru ani, vor fi construite 26 de stații de metrou, care vor facilita accesul la acest tip de transport rapid și curat pentru 250.000 de locuitori din regiunea București-Ilfov.
„Vor fi, de asemenea, achiziționate 12 trenuri noi pentru preluarea traficului suplimentar. Vor fi finalizate magistrala M6, pe ruta 1 Mai-Aeroportul Henry Coandă, magistrala M4, pe ruta Gara de Nord-Gara Progresu, extensia M2, pe ruta Berceni-Linia de Centură Sud - comuna Berceni”, a afirmat candidatul social-democrat la prezidențiale.
Proiecte pentru Dunăre
Totodată, Marcel Ciolacu susține creșterea duratei de navigabilitate pe Dunăre la 340 de zile pe an.
Prin planul de măsuri avansat se prevede decolmatarea sectoarelor de pe Dunăre prin dragaj, pe sectorul comun România-Bulgaria, astfel încât să se asigure navigarea continuă fără blocaje și la un tonaj mai ridicat al navelor și barjelor, timp de 340 de zile pe an.
„Proiectul este finanțat în proporție de 85% din fonduri europene, iar diferența e asigurată de la bugetul de stat”, a precizat candidatul PSD la funcția supremă în stat.
Publicat la comanda PSD. CMF: 31240010
CITEȘTE ȘI: