Social
Tainele regimului hotelier, împărtășite elevilor de la Colegiul „Napoca”
Elevii de la Colegiul Tehnic „Napoca” au participat recent la un workshop având ca temă ospitalitatea în domeniul hotelier.
Elevii de la specializarea „tehnician în turism” ai Colegiului Tehnic „Napoca” au participat recent la un workshop privind ospitalitatea ca atribut esenţial al succesului unui hotel sau lanţ hotelier, având ca scop principal identificarea oportunităţilor de dezvoltare personală şi profesională în domeniul turismului.
După ce au participat la ateliere de lucru organizate de angajaţii unui lanţ hotelier prezent pe piaţa locală, elevii au fost conduşi spre diverse paliere organizatoric-administrative ale hotelului pentru a înţelege cât mai bine că persoanele care aleg un hotel consideră că una din stelele afişate este ospitalitatea.
Marinela Marc, directorul Colegiului Tehnic „Napoca”, spune că, pentru liceele tehnologice, este foarte importantă colaborarea cu agenţii economici şi implicarea potenţialilor angajatori în procesul de formare profesională a elevilor.
„Avem convingerea că elevii noştri au conştientizat că, pe lângă cunoștințele de specialitate, pentru a urma o carieră în turism este nevoie de multe calități, aptitudini, competențe, care se pot forma învăţând de la profesionişti. Energia, dinamismul şi implicarea de care au dat dovadă în timpul activităţilor sunt răspunsuri pentru angajatorii care caută oameni ai locului pentru o afacere reuşită. Indiferent de motivele care determină popasul turistului la recepţia hotelului (călătorie de afaceri, vizite culturale, turism medical, vizite de studiu, conferinţe etc), el nu trebuie să se simtă străin, ci să fie primit cu amabilitate. După cum știm, românii sunt recunoscuţi prin ospitalitatea lor, valoare care trebuie cultivată elevilor noştri, dar dublată de profesionalism şi competente de comunicare, relaţionare, flexibilitate, spirit de organizare, disciplină, amabilitate, onestitate, seriozitate, putere de analiză şi sinteză, capacitate de previzionare, putere de convingere şi capacitate de lucru în echipă. Cine nu are abilitatea de a sta la dispoziţia celorlalti pentru a le face sejurul/ concediul/ vacanţa cât mai plăcute, cine nu ştie să zâmbească, nu are ce căuta în turism”, a explicat Marinela Marc.
Colegiul Tehnic Napoca este o unitate de învăţământ liceal modern, care oferă servicii educaţionale în domeniul serviciilor în turism, stimulând dezvoltarea carierei, printr-o rată sporită de absorbţie a absolvenţilor pe piaţa muncii.
Potrivit conducerii şcolii, rezultatele bune obţinute de elevi la concursuri de profil la nivel local şi regional au determinat mulţi agenţi economici de profil să se adreseze şcolii, cu oferte de colaborare pentru pregătirea practică a elevilor.