Social
Primăria Cluj-Napoca oferă tichete persoanelor cu o situație socială vulnerabilă. Peste 4.500 de cereri au fost depuse
Primăria Cluj-Napoca oferă clujenilor cu o situație socială vulnerabilă tichete pentru alimente, în cadrul Programului social „Alimente”.
Primăria Cluj-Napoca oferă tichete persoanelor cu o situație socială vulnerabilă. Peste 4.500 de cereri au fost depuse
Potrivit primarului Emil Boc, nici în acest an nimeni „nu este abandonat”. Primăria Cluj-Napoca împarte tichete prin programul „Alimente” clujenilor aflați într-o situație socială mai vulnerabilă.
În aceste an 4550 de persoane vor beneficia de tichetele anuale care permit achiziția de alimente prin acest program. Până acum au fost distribuite tichetele la 4248 de clujeni.
„Tichete sociale pentru 4550 clujeni. Nimeni nu este uitat, nimeni nu este abandonat! Primăria Cluj-Napoca oferă clujenilor cu condiții sociale tichete pentru alimente, în cadrul Programului social Alimente, demarat de Direcția de Asistență Socială și Medicală (DASM). Valoarea nominală a tichetelor sociale este de 100 lei/an. În acest an, au fost înregistrate 4550 de cereri, până acum fiind distribuite 4248 beneficiarilor. Programul se va relua și în 2022”, a transmis edilul Clujului.
Pot beneficia de programul social „Alimente” următoarele persoane:
-persoane cu handicap grav sau accentuat, neinstituționalizate
-pensionari, invalizi, veterani, văduve de război, persoane deportate, prizonieri, persecutați politic, eroi martiri ai revoluției, orfani, ale căror venituri nete lunare pentru persoana singură sunt de până la 1082 lei și de până la 786 lei/membru de familie
-șomeri înregistrați (cu indemnizație și fără indemnizație de șomaj) ale căror venituri nete lunare pentru persoana singură sunt de până la 1082 lei și de până la 786 lei/membru de familie
-beneficiari de ajutor social sau de alocație pentru susținerea familiei
-victimele traficului de persoane
-victimele violenței domestice
Care sunt documentele de care ai nevoie pentru obținerea tichetelor sociale?
La cererea/declarația pe propria răspundere se atașează, după caz:
-Pentru persoane cu handicap grav sau accentuat, neinstituționalizate: buletin/carte de identitate și certificatul de încadrare în grad de handicap grav sau accentuat (în situația persoanelor încadrate în grad de handicap grav sau accentuat, aflate în evidențele Direcției de Asistență Socială și Medicală, se depune doar cererea/declarația pe propria răspundere completată și semnată)
-Pentru victimele violenței domestice și ale traficului de persoane: buletin/carte de identitate și dovada că e victima violenței domestice sau a traficului de persoane (de la furnizorul de servicii sociale)
-Pentru pensionari, invalizi, veterani, văduve de razboi, persoane deportate, prizonieri, persecutați politic, eroi martiri ai revoluției, orfani și șomeri indemnizați și neindemnizați:
-acte privind componența familiei (buletine/cărți de identitate, certificate de naștere, căsătorie, sențințe de divorț, hotătâre de plasament/adopție/încredințare etc)
-acte doveditoare privind veniturile membrilor familiei (adeverințe de salariu cu venitul net, cupoane de pensie/șomaj, indemnizații, alocații, alte categorii de venituri realizate în luna anterioară celei în care se depune cererea)
-actul de identitate pentru reprezentantul legal, dacă este cazul
-carnetul de evidenţă, vizat la zi – pentru şomeri sau adeverinţă eliberată de AJOFM Cluj pentru cei care nu sunt indemnizaţi şi sunt aflaţi în căutarea unui loc de muncă
După verificarea cererilor și declarațiilor pe propria răspundere în sistemul informatic PatrimVen de la Agenția Naționlă de Administrare Fiscală şi în bazele de date ale Primăriei municipiului Cluj-Napoca, se stabilește lista persoanelor beneficiare.
Distribuirea tichetelor sociale se va face în baza unor programări care vor fi comunicate direct beneficiarilor și prin mass media.
CITEȘTE ȘI: