Ştiri din Transilvania
Turismul din Alba Iulia s-a prăbușit. Primăria vrea să ia modelul Clujului care atrage, anual, sute de mii de turiști
Primăria Alba Iulia a suspendat taxa de promovare turistică din cauza numărul scăzut de turişti din oraş. Hotelierii i-au cerut primarului să ia modelul Clujului pentru a atrage vizitatori.
Ceremonialul schimbului de gardă din Cetatea Alba Carolina.| Alba Iulia Cnipt (Centrul de Informare Turistică) - Facebook
Consiliul Local Alba Iulia a votat pentru suspendarea taxei de promovare turistică plătită de turiştii care se cazează în municipiu, după ce hotelierii au solicitat acest lucru, invocând lipsa turiştilor. La Alba Iulia, taxa de promovare turistică era de 5,20 lei/persoană/noapte şi se aplica tuturor turiştilor în vârstă de peste 12 ani.
„Având în vedere numărul scăzut de turişti din oraş, considerăm că taxa de promovare turistică este nejustificată şi face un contraserviciu turismului din oraş. Turismul în Alba Iulia şi în judeţul Alba a scăzut, iar datele vorbesc de la sine. Judeţul Alba este codaş la turism în regiunea Centru: doar 22% dintre locurile de cazare, ocupate în iunie 2024. Pe lângă aceste date statistice, scăderea turismului este remarcată cu uşurinţă de către noi, toţi cei care activăm în această industrie: hoteluri, restaurante sau ghizi turistici. O cauză a acestei diminuări a numărului de turişti este tocmai taxa turistică. Chiar dacă aparent este o valoare mică, ea creează frustrare pentru turişti”, transmiteau hotelierii din Alba Iulia reprezentanţilor administraţiei locale.
Hotelierii au argumentat că această taxă există în oraşele turistice cu tradiţie, unde sunt prea mulţi turişti, dar chiar şi în aceste destinaţii turistice cuantumul taxei de promovare este şi cu 80% mic decât la Alba Iulia, fiind, de exemplu, de 1 leu/persoană/noapte la Braşov şi 1% din costul cazării fără TVA la Cluj-Napoca.
În primele 9 luni ale anului, la nivelul județului Cluj au fost cazați 503.195 turiști. Dintre aceștia, 106.010 au fost turiști străini (reprezentând 21,1% din totalul turiștilor), potrivit datelor de la Direcția Județeană de Statistică Cluj.
Începând din 1 ianurie 2019, Primăria municipiului Cluj-Napoca a instituit o taxă specială de promovare a turismului local în cuantum de 1% din tariful net de cazare pe noapte. Această taxă specială este plătită de fiecare turist la hotelul unde se cazează, iar banii încasați sunt virați la bugetul local.
Taxa specială de turism este folosită exclusiv pentru promovarea obiectivelor turistice şi a destinaţiei turistice Cluj-Napoca, în vederea creşterii numărului de turişti, creşterea calităţii serviciilor turistice, dar și susţinerea proiectelor turistice inovative în vederea dezvoltării smart turismului.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: