Ştiri din Transilvania

Blestemul Meșterului Manole pe Autostrada A10! Specialiștii forțează deschiderea parțială

După aproape șase ani de la semnarea contractului pentru lotul 1 al Autostrăzii A10 Sebeș-Turda, lucrările sunt încă departe de a fi recepționate.

Blestemul Meșterului Manole pe Autostrada Sebeș-Turda! Specialiștii forțează o deschidere parțială, sursă foto: Facebook API/Ziarul Unirea Blestemul Meșterului Manole pe Autostrada Sebeș-Turda! Specialiștii forțează o deschidere parțială, sursă foto: Facebook API/Ziarul Unirea

Lotul 1 al Autostrăzii A10 Sebeș-Turda se numără printre secțiunile care, cel puțin pe hârtie, ar trebui să fie gata la finalul anului 2020. Vestea bună este că, pe lotul construit de Impresa Pizzarotti, s-a intrat în linie dreaptă cu relocarea stâlpilor de înaltă tensiune la nodul rutier Alba Iulia Nord.

„În scurt timp vom scăpa de acest blocaj interminabil, iar antreprenorul general va putea să termine ultimele pile ale pasajului peste calea ferată și instalarea tablierului metalic”, anunță specialiștii de la Asociația Pro Infrastructură (API). Relocarea stâlpilor LEA 110 KV era unul dintre blocajele invocate de către constructor care îl împiedica să termine lucrările la pasaj.


Ritmul de lucru al constructorului, la fel de lent

Stâlpii Linia Electrică Aeriană (LEA) vor fi mutați de firma Electromontaj SA și se dorește finalizarea lucrării în cursul lunii iulie. Apoi, constructorul Impresa Pizzarotti va avea câmp liber să avanseze rapid cu construcția efectivă a pasajului peste calea ferată și a nodului rutier Alba Iulia Nord, scriu colegii de la Ziarul Unirea.

„Din păcate, nu este suficient. Ritmul de lucru al celor de la Pizzarotti este în continuare extrem de redus. Ba chiar în zona Oarda i-a lovit «blestemul Meșterului Manole», fiind nevoiți să demoleze o parte din zidul armat din cauza execuției deficitare”, mai anunță reprezentanții ONG-ului pentru infrastructură, semnalând în continuare situația critică pe A10.


Șansele de finalizare, „zero”. Deschidere parțială pe lotul 1?

În zona Sebeș, pilele podului principal nu sunt terminate, iar grinzile de beton nu sunt ridicate. În acest fel, șanse pentru finalizarea nodului rutier în acest an „sunt zero”, consideră specialiștii. Reamintim, că data de 30 noiembrie 2020 este ultimul termen de finalizare asumat de constructor pentru tronsonul de 17 km între Sebeș și Pârâul Iovului.

API solicită încă o dată responsabililor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), dar și ai constructorului, să deschidă parțial autostrada cât mai rapid în acest an. Vorbim despre circa 8 km, pe bretelele scurte între nodurile Alba Iulia Sud și Sebeș, care ar degreva DN1, o șosea extrem de aglomerată.


CITEȘTE ȘI:

Autostrada Sebeș-Turda, „60% gata în 2020”. Conducerea CNAIR recunoaște adevărul din teren: „Nu au cum să termine anul acesta!”
 

Ultimele Stiri
abonare newsletter