Ştiri din Transilvania
„Verde” pentru Autostrada Unirii, care leagă Transilvania de Moldova. A fost semnat contractul de proiectare
Contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate și proiectului tehnic pentru Autostrada Unirii A8 a fost semnat de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
A fost semnat contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate și proiectului tehnic pentru Autostrada Unirii A8. Contractul de circa 59 de milioane de lei a fost semnat cu Consitrans, iar termenul contractual este de 25 de luni. Ministrul Transporturilor a declarat însă în repetate rânduri că dorește finalizarea unor porțiuni înainte pentru a le scoate la licitația de execuție mai devreme.
„La semnarea care a avut loc la sediul CNAIR, i-am cerut proiectantului să prioritizeze tronsonul dintre Târgu Frumos și Lețcani. Moldova a așteptat suficient ca să aibă drumuri moderne. Pentru mine atât A8, cât și A7 sunt priorități și facem toate eforturile împreună cu echipa din minister și CNAIR ca să devină realitate în teren cât mai repede. Vrem și ne luptăm ca ambele proiecte să aibă finanțare din PNRR”, a declarat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.
Durata de realizare a serviciilor de proiectare este de 25 luni din care:
- 12 luni pentru Revizuire/Completare Studiu de Fezabilitate (SF)
- 6 luni pentru realizarea Proiectului pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (PAC), inclusiv verificarea P.A.C. de specialiști atestați
- 6 luni pentru elaborarea Proiectului Tehnic de Execuție (PTE) si Detalii de Execuție (DE), inclusiv verificarea de verificatori atestați
- 1 lună pentru asistența tehnică pentru cererea de finanțare, asistența tehnică pentru contractarea execuției lucrărilor
Autostrada Târgu Neamț - Iași - Ungheni reprezintă un tronson din viitoarea Autostrada A8 Târgu Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni ce va străbate județele Mureș, Harghita, Neamț și Iași și va avea o lungime de aproximativ 320 de kilometri.
Sector Târgu Neamț - Iași - Ungheni va avea o lungime de 100,14 km. Conform datelor din caietul de sarcini, prestatorul va identifica două variante de traseu posibile și va recomanda, pe baza unei analize multicriterială, o variantă pentru compararea cu varianta optimă avizată în studiul de fezabilitate elaborat în 2011 revizuită.
CITEȘTE ȘI
Nici anul acesta nu vom avea legătură la Autostrada Transilvania. Noul termen promis de Boc, începutul lui 2022