Ştiri din Transilvania

Adevărul nespus despre murături. De ce nu sunt recomandate

Adevărul nespus despre murături. Românii sunt îndrăgostiți de murături, dar ele nu sunt recomandate tuturor.

Murăturile nu sunt recomandate tuturor persoanelor

 

Adevărul nespus despre murături. Murăturile pot fi consumate în mod frecvent, în special dacă sunt făcute cu puțină sare. Totuși, murăturile nu sunt recomandate unor persoane care au afecțiuni importante. De exemplu, murăturile nu sunt recomandate celor care au afecțiuni renale severe sau pentru cei care au hipertensiune.


Adevărul nespus despre murături

Varza murată este printre cele mai consumate în România. Acest aliment probiotic conține și substanțe anticancerigene, hepatoprotectori, vitaminele A, C, E, zinc, fibre, dar și alimente care ajută la detofixifierea colonului. 

CITEȘTE ȘI:


Planta care previne anemia. Scade riscul infarctului și reglează tensiunea arterială

Condimentul care previne cancerul și îmbătrânirea prematură. Este VEDETA sezonului rece


În varza murată există și o cantitate importantă de potasiu, magneziu și calciu. Varza murată este recomandă în special după o masă bogată în carne grasă. Murăturile ajută la digestia proteinelor și grăsimililor animale.

Castraveții murați au puține calorii

Un adevărat deliciu sunt și castraveții murați cei care au puține calorii și o încărcătură glicemică mică. Ei conțin caroten, acid folic și calciu. Adevărul nespus despre castraveții murați este că ei nu sunt recomandați celor cu hipertesniune arterială. Persoanele cu hipertensiune arterială trebuie să îi spele înainte de masă dacă totuși vor să consume.


De ce nu sunt recomandate murăturile?

Conform unor specialiști, murăturile au și câteva contraindicații.

„În procesul natural de fermentaţie nu doar că se produc vitamine, ci se biodisponibilizează mineralele şi fibrele alimentare din castraveţi. Vitaminele naturale existente în castraveţi nu sunt distruse, deoarece produsul nu este tratat termic”, potrivit doctormenci.ro. 


Castraveţii în saramură se păstrează într-un loc întunecos şi uscat, la temperaturi de 10-15 grade pentru a se declanşa procesul natural de fermentaţie acido-lactică. 

Castraveţii muraţi pot fi consumaţi ca atare, între mese, sau ca garnitură la mâncărurile din carne ori legume, precum fasole, mazăre, năut, linte, soia. Murăturile asortate din conopidă, varză albă şi roşie, gogonele, castraveţi, vinere, ardei iuţi, morcovi şi usturoi se recomandă persoanelor sănătoase, alături de diverse feluri de mâncare din carne, deoarece ajută la digestie.

Murăturile mari au și ele contraindicații

Legumele murate în oţet au o valoare nutriţională mai slabă decât murăturile care nu au fost tratate termic. În plus, ele pot irita sistemul gastrointestinal. 

Gogoşarii în oţet nu sunt murături, ci conserve. Murăturile sunt legume care trec printr-un proces de fermentaţie acido-lactică în timpul căreia se generează diferite substanţe biologic active, precum vitamine sau acid lactic

 

CITEȘTE ȘI:

Vitaminele, periculoase pentru sănătate. Nutriționst: „Toate aceste suplimente încarcă foarte tare ficatul”

Șase alimente pentru sănătatea creierului! Nu au voie să lipească din dietă

abonare newsletter