CFR nu reușește să modernizeze rețeaua de cale ferată, iar 25% din trenuri au fost anulate fără un anunț prealabil. „În câteva decenii nu vor mai exista trenuri de călători în România”, avertizează Asociația Pro Infrastructura.
Din cauza vitezei reduse de deplasare și implicit a duratei extinse de circulație, călătoria cu trenul reprezintă o opțiune pentru tot mai puțini români.
CFR SA mai face un pas pentru modernizărea liniei de cale ferată Cluj-Oradea, prin lansarea licitației de achiziție a serviciilor topo-cadastrale necesare pentru exproprierea terenurilor aferente lucrărilor.
Zeci de imobile proprietate privată sau aflate în proprietate publică vor fi expropriate pentru continuarea lucrărilor de reabilitare și electrificare a liniei de cale ferată Cluj-Oradea-Episcopia Bihor.
Mai puțin de 600 km din 19.000 km de cale ferată au fost modernizați de CFR, iar circulația feroviară de pe traseul Sighet-Cluj ar putea fi perturbată din cauza stării deplorabile a infrastructurii din zonă.
CFR vrea să modernizeze traseul feroviar de peste 100 km dintre Cluj-Napoca și Coșlariu (județul Alba) cu un miliard de euro, dar soluția propusă este de pe vremea Imperiului Austro-Ungar.