Un tren de călători a depășit semnalul de oprire în gara Verești -Suceava, acesta fiind încă un incident grav de siguranța circulației dintr-un șir mai lung de incidente.
Mai multe trenuri au înregistrat întârzieri de peste 360 de minute din cauza copacilor căzuți pe șine în urma furtunilor care s-au abătut asupra României. Unele rute trec și prin Cluj.
Călătorii din trenul IRN 346 București-Viena, care a plecat duminică după amiază din capitala României, au fost dați jos la Budapesta, luni dimineață, de către feroviarii maghiari.
Pe lângă faptul că transportul feroviar nu este atractiv pentru clujeni, trenurile care ajung în gara Cluj merg cu viteza melcului. O călătorie cu trenul Bucureşti-Cluj durează mai bine de 16 ore.
Trenurile de călători şi de marfă care au rute prin judeţele din vestul şi sud-vestul ţării aflate sub avertizare cu cod galben de caniculă circulă sâmbătă cu viteze reduse cu 20-30 de kilometri pe oră faţă de viteza normală, unele garnituri putând ajunge la destinaţii cu întârzieri.
Feroviarii au oprit lucrul miercuri dimineaţă, de Ziua Feroviarilor, şi timp de două ore circulaţia pe calea ferată este blocată, iar trenurile de călători staţionează în gări sau pe traseu, protestul având loc, potrivit sindicaliştilor, în urma eşuării negocierilor privind încheierea unui nou contract colectiv de muncă.
Compania Naţională de Căi Ferate CFR a introdus, de ieri, limitări de viteză în circulaţia trenurilor pe mai multe secţii de circulaţie de pe raza celor opt regionale de cale ferată - Bucureşti, Craiova, Timişoara, Cluj, Braşov, Iaşi, Galaţi, Constanţa din cauza temperaturilor ridicate care se înregistrează în aer şi implicit la nivelul solului.