Jumătate dintre copiii României învață în mediul rural, unde învățământul funcționează în mod „de avarie”. „Copiii pornesc cu o neșansă enormă, trebuie regândit sistemul!”, spune ministrul Educației, Daniel David.
Ministrul Educației, Daniel David, a atras atenția, marți, asupra nivelului ridicat de analfabetism funcțional din diverse domenii și a faptului că mulți dintre adulții care au absolvit liceul au competențe îngrijorător de reduse.
Interzicerea totală a telefoanelor mobile în școli nu reprezintă o opțiune corectă de abordare. Ministrul Educației susține însă „un control riguros” în privința utilizării acestora. „Obiectivul este protejarea contextului educațional”, spune Daniel David.
Daniel David, ministrul Educației, semnalează că, din perspectiva unei democrații consolidate, poziția vicepreședintelui american JD Vance poate fi justificată. Însă, poziția Uniunii Europene a fost aliniată cu cea a României, în condițiile în care Bruxelles-ul are o înțelegere mai aprofundată a contextului național.
Noile planuri-cadru pentru liceu, aflate în dezbatere publică, trebuie să țină cont de flexibilizarea traseului educațional, dar și de conectarea cu piața muncii. „Este nevoie de o consultare cu toți actorii implicați pentru un sistem educațional adaptat provocărilor viitorului”, spune deputatul clujean Ovidiu Cîmpean.
Daniel David, ministrul Educației, a reacționat la criticile publice privind respingerea candidaturii scriitorului Mircea Cărtărescu pentru statutul de membru corespondent al Academiei Române, exprimându-și convingerea că acesta va fi acceptat în viitorul apropiat.
Planurile-cadru reprezintă urgențe curriculare, legale, moral-psihologice și de securitate națională, a transmis, miercuri, ministrul Educației și Cercetării, Daniel David.
Copiii nu trebuie să fie transformați în hamali care să poarte „cursuri peste cursuri, ore peste ore, discipline peste discipline”, a declarat marți ministrul Educației și Cercetării, Daniel David.