Peste 1.500 km de şosele şi căi ferate au primit acordul de mediu în 2024 şi urmează să fie construite în anii următori.
Din cauza vitezei reduse de deplasare și implicit a duratei extinse de circulație, călătoria cu trenul reprezintă o opțiune pentru tot mai puțini români.
Doar 77 km de cale ferată au fost modernizați în 2024, deși estimarea ambițioasă viza recepționarea unui număr de 300 km.
Mai puțin de 600 km din 19.000 km de cale ferată au fost modernizați de CFR, iar circulația feroviară de pe traseul Sighet-Cluj ar putea fi perturbată din cauza stării deplorabile a infrastructurii din zonă.
Anul 2023 s-a încheiat fără niciun kilometru nou de cale ferată reabilitată la viteză de circulație de 160 km/h. Lucrările existente se desfășoară lent, iar doar întârzierile ajung să dureze cât întreg termenul de execuție.
Nu doar autostrăzile rămân o provocare pentru România. Și căile ferate rămân nemodernizate, iar din 100 km promiși la începutul lui 2023, CFR SA a recepționat zero kilometri.
Firmele Siemens și Alstom „se bat” pe contractul pentru furnizarea a 62 de rame de scurt parcurs pe mai multe rute ferioviare din țară, inclusiv la Cluj.
CFR a lansat licitația pentru studiul de fezabilitate al modernizării liniei de cale ferată Coșlariu-Cluj-Napoca. Trenurile vor circula cu 160 km/h.