Dezvoltarea rapidă a Clujului a creat atât avantaje, cât și dezavantaje pentru locuitorii săi. Oamenii se plâng cel mai des de trafic, însă arhitectul clujean Șerban Țigănaș spune că nu aceasta este cea mai mare problemă.
Problema aglomerației rutiere în Cluj-Napoca este una care este dezbătută de șoferi, pietoni, jurnaliști și autorități locale. Oamenii se roagă să nu mai piardă ore întregi în drum spre serviciu, autoritățile vin cu soluții, însă nu s-a pus în aplicare nimic concret.
Fotografii cu temă generoasă dar fără nicio explicaţie ajutătoare, un curator ocupat cu altceva decât să asigure informaţiile necesare vizitatorului, afişe cu date diferite, uşa închisă şi un angajat pregătit să certe dacă este deranjat... „Bine aţi venit” la cea mai recentă expoziţie de la Bastionul Croitorilor.
Managerul Universităţii Cluj, Ioan Ovidiu Sabău, spune că amenajarea unei baze sportive este prioritatea sa pe termen mediu la formaţia „studenţească”.
Primăria municipiului Cluj-Napoca, în parteneriat cu Ordinul Arhitecților din România, a lansat un apel public pentru concursul de soluții în urma căruia se va desemna proiectul care va fi implementat în vederea reabilitării Turnului Pompierilor.
Ordinului Arhitecţilor din România a lansat un apel către organizaţiile/persoanele interesate de protecţia patrimoniului pentru a adera la scrisoarea deschisă trimisă Primului Ministru.
Cluj-Napoca are, de aproape doi ani, Plan Urbanistic General nou, dar cu toate acestea se construieşte în continuare la fel de haotic. Încă apar blocuri între case, încă se construieşte pe terenuri care nu au infrastructură, încă există litigii legate de terenuri. Peste toate acestea, autorităţile locale se plâng că nu au terenuri să facă parcuri de joacă pentru copii, parkinguri de cartier, locuri de parcare etc.
În ședința de Consiliu Local de joi va fi discutat din nou (pentru a treia oară) proiectul privind construirea a trei blocuri, cu un total de 84 de apartamente.