Administrație

Emil Boc acuză o nouă campanie de dezinformare legată de metrou: „Campania electorală și campania de dezinformare continuă la Cluj”

În spațiul public au apărut mai multe filmări de pe șantierul viitorului metrou din Cluj, iar locul părea pustiu. Primarul Emil Boc a răspuns acuzațiilor.

Primarul Emil Boc a răspuns ferm la acuzațiile recente conform cărora lucrările la metroul din Cluj nu au fost demarate| Foto: Emil Boc - Facebook Primarul Emil Boc a răspuns ferm la acuzațiile recente conform cărora lucrările la metroul din Cluj nu au fost demarate| Foto: Emil Boc - Facebook

 

 


Primarul Emil Boc a răspuns ferm la acuzațiile recente conform cărora lucrările la metroul din Cluj nu au fost demarate.

 


Acesta a publicat o serie de fotografii și filmări de pe șantier.

„Campania electorală și campania de dezinformare continuă la Cluj: Asta se scrie (că nu se lucrează la șantierul din Florești, Metrou) - asta este realitatea! (se lucrează, conform graficului). Pozele sunt din aceeași zi, aceeași locație, același șantier!”, a transmis edilul.


Miercuri, 5 iunie, au început lucrările în teren la metroul din Cluj, cel mai mare proiect de infrastructură din ultimii 30 de ani.

164.000 de călători/zi

În data de 29 aprilie 2024 a fost emisă decizia de expropriere prin care se expropriază imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere.


În data de 21 mai 2024 a fost obținută autorizația de construire, în conformitate cu prevederile legale.

Proiectul constă în proiectarea, construcția, echiparea și punerea în funcțiune a unei linii de metrou ușor în zona metropolitană Cluj-Napoca, în lungime de 21,03 km și având 19 stații și un depou, dotate cu facilități pentru buna integrare a sa cu celelalte sisteme de mobilitate.


Potrivit municipalității, în anul 2031, anul de punere în funcțiune al metroului, vor fi 164.000 de călători pe zi, ceea ce înseamnă mai puțin cu 29.000 de mașini în oraș, încă din primul moment de funcționare a metroului. În termeni de „transformare verde”, într-un an, metroul va elimina gaze cu efect de seră în echivalent a jumătate de milion de copaci plantați.

Linia de metrou ușor, cu 19 stații subterane și un depou suprateran, are o capacitate de transport nominală/maximă la interval de 90 secunde: 15.200/21.600 pasageri/oră și sens (40 trenuri/oră și sens).

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Despăgubiri de 12 milioane de lei în cazul exproprierilor pentru centura metropolitană a Clujului

Metroul din Cluj este un proiect ambițios și inovator, primul mare proiect „la cheie” din România și unul dintre cele mai mari din Europa

Ultimele Stiri
abonare newsletter