Administrație
Lucrările de pe lotul 2 la magistrala feroviară dintre Cluj și Oradea sunt la un progres fizic de 6-7%: „Data limită a PNRR din 2026 este chiar și mai greu de atins pe celelalte loturi”
Lucrările de pe lotul 2 la magistrala feroviară dintre Cluj și Oradea sunt la un progres fizic de 6-7%. Data limită a PNRR din 2026 este chiar și mai greu de atins pe celelalte loturi.
Lucrările de pe lotul 2 la magistrala feroviară dintre Cluj și Oradea sunt la un progres fizic de 6-7% | Foto: Asociaţia Pro Infrastructură - Facebook
Lucrările pe lotul 2 Aghireș – Poieni al magistralei feroviare dintre Cluj-Napoca și Oradea sunt la un progres fizic de numai 6-7%.
Data limită a PNRR din 2026 este chiar și mai greu de atins pe celelalte loturi, arată Asociația Pro Infrastructura.
„Estimăm că Asocierea RailWorks, formată din Arcada și Alstom, aceeași ca pe lotul 1 Cluj-Napoca-Aghireșu, are un progres fizic de 6-7% la un avans financiar de 13%, dacă nu luăm în considerare suprastructura, electrificarea și centralizarea (aflate momentan la 0%). Contractul pe sectorul de 36,5 km în valoare de 1,53 miliarde lei fără TVA a fost semnat în 21.12.2022 și prevede 6 luni de proiectare și alte 36 de execuție a lucrărilor. Încadrarea în termenul PNRR actual (2026) este foarte greu de îndeplinit, chiar dacă este singurul atacat mai serios din cele patru dintre Cluj-Napoca și Oradea. Data limită a PNRR din 2026 este chiar și mai greu de atins pe celelalte loturi”, arată Asociația Pro Infrastructura.
Avans modest pe lotul 1 Aghireșu
Modernizarea liniei de cale ferată Cluj-Episcopia Bihor va crește viteza de deplasare a trenurilor la 120-160 km/h, iar distanța va fi parcursă în circa două ore. Până atunci însă, circulația feroviară pe distanța Cluj-Napoca-Oradea este închisă timp de doi ani de zile, iar pasagerii sunt transbordați cu autobuzele.
„În plin sezon de construcții și într-o zi de lucru, joi, am sperat să vedem o mobilizare mai bună a Asocierii RailWorks formată din Arcada și Alstom. Progresul fizic este aproximativ 5% cu avans financiar 11%. Lucrările de până acum constau în demontarea firului 1, execuția organizării de șantier și amenajarea albiei râului Nadăș. Încă se circulă pe firul vechi până la Aghireș.
Ținta ambițioasă este încadrarea în termenele PNRR, adică finalizarea până în 2026. Contractul de 1,6 miliarde lei fără TVA a fost semnat în 30.12.2022 și prevede 6 luni de proiectare și alte 36 de execuție. Spuneți voi ce șanse sunt să se respecte aceste jaloane.
Mâine dimineață urmează filmarea cu lotul 2, Aghireșu-Poieni. Iar dacă vremea capricioasă din Apuseni ne cruță drona, vom ajunge și pe lotul 3 în defileul Crișului”, semnalează reprezentanții Asociației Pro Infrastructura (API) într-un mesaj publicat pe pagina de Facebook.
Acest tronson este din păcate singurul atacat mai serios din cele patru semnate în ianuarie 2023 pentru proiectare și execuție. Data limită a PNRR din 2026 este chiar și mai greu de atins pe celelalte loturi.
Pe Cluj-Aghireșu se va circula cu 100 km/h și există autorizație de construire.
Lucrările pe tronsonul de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră Ungaria sunt împărțite în 4 Loturi, după cum urmează:
- Lotul 1: Cluj Napoca – Aghireșu (30,41 km);
- Lotul 2: Aghireșu – Poieni (36,53 km);
- Lotul 3: Poieni – Aleșd (52,74 km);
- Lotul 4: Aleșd – Frontieră Ungaria (46,74 km).
Încheierea lucrărilor de infrastructură feroviară pe toate cele patru segmente este estimată pentru iunie 2026.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: