Împărțit în perioada comunistă între zone industriale și cartiere-dormitor, Clujul se adaptează, după 30 de ani, nevoilor locuitorilor săi.
Cluj-Napoca se află de peste un deceniu în plin proces de tranziție spre un oraș modern, european, verde, orientat spre nevoile cetățenilor. În Cluj se pune accent pe transportul în comun, pe creșterea spațiilor pietonale și încurajarea călătoriilor cu bicicleta, pe extinderea parcurilor, pe construirea de creșe, grădinițe și școli, pe înfrumusețarea orașului și crearea unui „liveable city” în care locuitorii să aibă un nivel de viață ridicat.
Elaborarea documentației pentru culoarul de nord Gară - IRA poate continua fără aviz de mediu, a decis Agenția pentru Protecția Mediului.
Planul urbanistic zonal pentru culoarul de mobilitate nord, Pod Oașului-Răsăritului – Pod Ira, a fost publicat spre consultarea publică. Proiectul va transforma radical zona idustrială a Clujului.
Planul urbanistic pentru dezvoltarea culoarului de Nord al Clujului este publicat spre consultare publică. Prin implementarea sa, clujenii vor putea beneficia de un grad crescut de mobilitate pe axa Podul Oașului-Podul Ira.
Un nou culoar cu patru benzi va fi amenajat pe axa de nord a orașului, de la Podul Răsăritului până la Podul IRA, care „va scoate” traficul de pe strada Aurel Vlaicu și mai multe străzi adiacente.
Zona de nord a Clujului, vizată în ultima vreme de ample proiecte imobiliare și de reconversie urbană, va avea un culoar la standarde europene, care va împleti infrastructura de transport auto cu transportul în comun și cel nemotorizat.
Lucrările la noul pod peste Someș ar trebui să demareze la începutul lunii mai. Constructorii au prezentat o simulare video a podului ce va conecta străzile Oașului și Răsăritului, creând o nouă legătură între IRA și Gară, pe lângă calea ferată.