Mai puțin de 600 km din 19.000 km de cale ferată au fost modernizați de CFR, iar circulația feroviară de pe traseul Sighet-Cluj ar putea fi perturbată din cauza stării deplorabile a infrastructurii din zonă.
Ministerul Transporturilor dă undă verde pentru proiectul trenului metropolitan Cluj, investiție de peste 170 de milioane de euro, care va fi realizat în parteneriat cu Compania Națională de Căi Ferate.
Călătorii care fac naveta cu trenul pe direcția Cluj-Napoca-Aghireșu-Huedin acuză deficiențe în privința transportului auto în urma lucrărilor de modernizare a liniei de cale ferată Cluj-Oradea.
Reabilitarea și electrificarea liniei de cale ferată Cluj-Bihor continuă pe segmentul Cluj-Napoca-Aghireșu, tronson feroviar ce va fi închis de la 1 iulie timp de peste un an și jumătate. Rutele autocarelor ce vor înlocui trenurile.
Nu doar autostrăzile rămân o provocare pentru România. Și căile ferate rămân nemodernizate, iar din 100 km promiși la începutul lui 2023, CFR SA a recepționat zero kilometri.
CFR SA a deschis, la începutul anului, 205 şantiere pentru lucrări de întreţinere şi reparaţii, la nivelul celor opt sucursale regionale, iar pe 133 de şantiere lucrările au fost finalizate.