Zona metropolitană Cluj este cu siguranță cel mai important pol economic de dezvoltare al Transilvaniei, prin cei aproape 500.000 de locuitori, clujeni sau alți români care au luat calea Clujului pentru excelentul învățământ universitar, pentru locurile de muncă bine plătite și pentru o calitate a vieții mai bună.
12 beneficii ale folosirii transportului public în Europa, continentul-campion în acest domeniu. În România, Cluj-Napoca este lider al dezvoltării sistemului de transport public eficient.
Proiectul de transformare a fostei platforme Carbochim într-o atracție pentru întregul oraș, printr-o investiție de jumătate de miliard de euro, cea mai mare de acest tip din Cluj, înaintează în dezvoltare.
Dezvoltarea zonei industriale din nordul municipiului Cluj-Napoca, în care s-a investit până recent mult mai puțin decât în alte părți ale orașului, devine treptat o prioritate, atât pentru autorități cât și pentru investitori.
Organizarea zonei industriale de pe Bulevardul Muncii va urmări patru piloni: întoarcerea cu fața către râul Someș, generarea unui nou ax funcțional și de mobilitate, punerea în valoare a grilei de străzi existente, respectiv axe verzi de mobilitate.
Primăria Cluj-Napoca a lansat recent licitația pentru amenajarea pistelor de biciclete pe Calea Turzii – Strada Observatorului. Contractul se ridică la 4,6 milioane de lei, bani din PNRR.
Proiectul de revitalizare a malurilor Someșului este în procedură de recepție, iar clujenii vor beneficia de un nou spațiu verde generos, care include trasee ciclistice și un culoar velo-pietonal.
Viitorul culoar velo dintre Gilău și Apahida, ce urmează a fi realizat pe malul Someșului, va scoate o mulțime de mașini din trafic, spune primarul Emil Boc. O dezbatere pe aceată temă are loc joi.