Asociația Patronală a Industriei de Software și Servicii a propus Ministerului Educației și Ministerului Cercetării să adauge cursuri de informatică și TIC în toate școlile profesionale și liceele, indiferent de anul de studiu.
Ministerul Educației a publicat în Monitorul Oficial ordinul 5.532 din 11 decembrie 2019, care elimină obligativitatea școlii profesionale pentru elevii cu medii sub 5.
Propusă pentru al patrulea mandat în fruntea învățământului, Ecaterina Andronescu este, fără doar și poate, un personaj controversat în peisajul politic autohton.
În secolul XXI, societatea încă alege să ignore sau să respingă ceea ce este diferit. Din acest motiv, mulți copii cu nevoi speciale nu reușesc să se integreze în lumea în care trăiesc. Însă profesorii care predau la școlile speciale îi ajută să învețe, dincolo de teoreme și formule și ce înseamnă efectiv să duci o viață într-o lume egoistă. Îi învață reguli de conviețuire, îi ajută să își depășească frustrările și fricile create de problemele pe care le au pentru ca apoi, când ajung pe picioarele lor, să încerce să fie mai mult decât asistați sociali.
Peste 26.000 de elevi de clasa a VIII-a s-au înscris, într-o primă etapă, în învăţământul profesional, cei mai mulţi optând pentru calificarea de mecanic auto (7.661), ospătar, vânzător în unităţi de alimentaţie (2.243), bucătar (1.326) şi frizer-coafor-manichiurist-pedichiurist (1.165).
Caravana de informare a invăţământului profesional a debutat joi în Floreşti şi în Gilău. 300 de elevi, însoţiţi de părinţii lor, au aflat ce înseamnă o şcoală profesională şi ce avantaje au dacă o urmează.