Zona metropolitană Cluj este cu siguranță cel mai important pol economic de dezvoltare al Transilvaniei, prin cei aproape 500.000 de locuitori, clujeni sau alți români care au luat calea Clujului pentru excelentul învățământ universitar, pentru locurile de muncă bine plătite și pentru o calitate a vieții mai bună.
În Cluj, numărul stațiilor de încărcare a mașinilor electrice va fi extins.
Clujul mai face un pas în materie de proiecte ecologice care vizează reducerea poluării. Amenajarea stațiilor de încărcare pentru mașinile electrice va reprezenta un criteriu obligatoriu pentru noile blocuri din municipiu.
România a pierdut 2,1 miliarde de euro din Planul Național de Redresare și Reziliență. Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) confirmă, oficial, într-un răspuns pentru monitorulcj.ro că nu toate proiectele propuse vor primi finanțare prin PNRR. Care va fi soarta metroului, trenului metropolitan, Spitalului Pediatric Monobloc sau Centrului Integrat de Transplant?
Primăria Cluj-Napoca a depus până acum proiecte de peste 116 milioane de euro până acum în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență.
Mobilitatea fără emisii de carbon în zonele rurale și urbane din Cluj este singura modalitate de a implementa o tranziție ecologică, a declarat primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, în cadrul ședinței Comitetului European al Regiunilor.
Cluj-Napoca este un exemplu de bune practici în ceea ce privește transportul public verde, nepoluant. Strategia de mobilitate sustenabilă a fost prezentată de primarul Emil Boc într-o conferință.
Clujul este inclus în planurile de finanțare prin Planul Național de Relansare și Reziliență (PNRR) pentru mobilitate urbană și transport „verde”.