Administrație

Viceprimarul Dan Tarcea, despre etapele de realizare a metroului. „Un asemenea proiect poate fi concretizat numai dacă ai toate lucrurile puse bine la punct”.

Începerea lucrărilor la metrou a fost posibilă datorită unui efort constant de pregătire a proiectului. „Un asemenea proiect poate fi realizat numai dacă ai toate lucrurile puse bine la punct”, spune viceprimarul Clujului, Dan Tarcea.

Viceprimarul Clujului, Dan Tarcea (PNL): „Proiectul metroului este unul complex, pentru care ne-am pregătit din timp”|Foto: Dan Ștefan Tarcea Facebook.com Viceprimarul Clujului, Dan Tarcea (PNL): „Proiectul metroului este unul complex, pentru care ne-am pregătit din timp”|Foto: Dan Ștefan Tarcea Facebook.com

 

Miercuri, în Florești, au început lucrările la metroul din Cluj. După cum arată viceprimarul Clujului, Dan Ștefan Tarcea (PNL), proiectul este unul matur și beneficiază de implicarea specialiștilor cu expertiză în domeniu, iar faptul că foștii premieri ai României, în compania miniștrilor de la portofoliile de resort responsabile de acest proiect au fost prezenți la Cluj cu prilejul începerii lucrărilor, toate aceste aspecte reprezintă o garanție în ceea ce privește seriozitatea și sustenabilitatea proiectului de metrou din Cluj. 


Metroul, un proiect bine pus la punct

„Legat de evenimentul de miercuri, probabil cel mai însemnat eveniment al acestui an, și anume începerea lucrărilor la metrou, îi înțeleg și pe cei care sunt ceva mai sceptici. De prea multe ori s-a vorbit la nivel național de proiecte mari ce nu s-au mai încheiat ori s-au concretizat cu întârziere. De aceea îi înțeleg și pe cei care au auzit de acel tunel pe sub Feleac, lucru ce nu s-a mai întâmplat. 

Lucrurile sunt diferite la proiectul metroului și la proiectele pe care le desfășoară Primăria municipiului Cluj-Napoca. În momentul în care spunem că începem lucrările la un obiectiv, aceasta înseamnă că avem toate avizele și aprobările necesare, și avem sursa de finanțare. 


Lucrurile sunt diferite față de acum 15-20 de ani. Un asemenea proiect nu poate fi început dacă nu ai toate lucrurile puse bine la punct. Gândiți-vă că la Cluj au fost prezenți cinci foști sau actuali premieri, au fost miniștri de la cel mai înalt nivel care au garantat pentru acest proiect”, a declarat, joi, viceprimarul Clujului Dan Ștefan Tarcea, în cadrul unei intervenții radio locale. 

Ce se întâmplă de fapt cu proiectul metroului?

„Ce se întâmplă, de fapt, cu proiectul metroului? Este un proiect la care lucrăm de foarte multă vreme, extrem de complex, cel mai mare proiect de infrastructură de după 1990. Este unul din cele mai mari proiecte de infrastructură din Europa, discutăm de un proiect de peste 2 miliarde de euro. Evident, este un proiect ce vine cu provocări, întrucât în România ultimilor ani nu s-au mai făcut asemenea proiecte


CITEȘTE ȘI: 
Metroul din Cluj este un proiect ambițios și inovator, primul mare proiect „la cheie” din România și unul dintre cele mai mari din Europa

Ce este însă foarte important aici: știm ce avem de făcut, avem specialiști cu care lucrăm, specialiști care au făcut metrouri în Riad, în Dubai sau Polonia și Paris, deci avem firmă cu o expertiză serioasă în spate, pe care ne bazăm și cu care colaborăm mai departe. 

Cu ce încep lucrările la metrou

„Ieri au început lucrările la metrou. Prima cazma a reprezentat un moment simbolic prin care s-a dat startul acestor lucrări. Cu ce începe orice lucrare mare de infrastructură? Începe cu relocarea utilităților. 


CITEȘTE ȘI: 
Au început lucrările la Magistrala I de metrou din Cluj. Emil Boc: „Este un proiect pentru viitoarele generații”.

Moment simbolic. Primarul Clujului, Emil Boc, inaugurează lucrările la metrou|Foto: monitorulcj.ro

Dacă vă uitați la proiectul centurii metropolitane, noi aici nu facem o centură sau un metrou în câmp, în care nu ai nimic. Aici discutăm de un proiect al metroului care merge printre blocuri, merge printre case, merge pe anumite proprietăți unde sunt utilități, unde sunt conducte de gaze, unde sunt magistrale de apă, conducte de curent ce trebuie relocate, astfel încât să se poată face stațiile și acea „cârtiță” să poată intra în pământ. 

De ieri, la metrou, se lucrează la relocarea utilităților, se începe cu decopertarea și relocarea utilităților. 


Referitor la acele „cârtițe”, așteptate probabil de toată lumea, estimarea noastră este că spre sfârșitul acestui an, în septembrie-octombrie ar trebui să ajungă în România. Durează o perioadă de două luni, poate două luni și jumătate montarea acestora, pentru că ele sunt montate acolo unde au fost comandate. Avem poze cu ele că au fost executate, trebuie să ajungă în România, după care durează perioada de montare pentru a putea intra efectiv în teren pentru săpături”, a explicat viceprimarul Clujului, Dan Tarcea. 

Park&Ride în zona stației de metrou „Țara Moților”

Potrivit explicației oferite de reprezentanții Primăriei, vor fi două „cârtițe” ce vor acționa în paralel, în Florești, de la stația „Țara Moților”. Potrivit viceprimarului Tarcea (PNL), în zonă urmează să fie realizat și un Park&Ride pentru cei care vin din zona Gilău, care-și vor putea lăsa mașinile în parcare și vor călători cu metroul. 

„Acolo va fi făcut și un Park and Ride, astfel încât cei care vin din zona Gilăului sau din altă parte, să poată lasă mașinile în parcare și să ia metroul pentru a ajunge în Cluj-Napoca”, potrivit lui Dan Tarcea. 

Viceprimarul Clujului, Dan Tarcea, alături de ministrul Finanțelor Marcel Boloș, la conferința dedicată începerii lucrărilor la metrou|Foto: monitorulcj.ro

Miercuri, cu prilejul începerii lucrărilor la metroul din Cluj, edilul Emil Boc a mulțumit viceprimarilor Dan Tarcea și Olah Emese, precum și întregii echipe administrative pentru efortul depus în vederea concretizării acestui proiect. 

„Mulțumesc domnului viceprimar Dan Tarcea pentru zilele și nopțile, dar și greutățile depășite pentru realizarea acestui proiect. 

Doamnei viceprimar Olah Emese îi mulțumesc pentru susținere, după cum și domnului Virgil Poruțiu, managerul de proiect, care merită aplauzele și recunoștința noastră. De asemenea, întregii echipe tehnice din Primărie adresez mulțumiri!” a declarat, miercuri, primarul Emil Boc în cadrul conferinței dedicate începerii lucrărilor la metrou. 

Potrivit proiectului, Magistrala 1 de metrou Cluj va avea o lungime de 21,3 km, cu 19 stații subterane și un depou suprateran.

Etapa 1 a proiectului se va desfășura pe teritoriul administrativ al municipiului Cluj-Napoca și al comunei Florești. Traseul liniei de metrou ușor începe din zona rezidențială din Florești. Astfel, primele stații vor deservi zonele de locuințe, apoi zonele multifuncționale desfășurare în jurul viitorului Spital Regional de Urgență, respectiv al centrului comercial din apropiere. 

Cu următoarele stații se va intra pe teritoriul municipiului Cluj-Napoca, acestea deservind cartierul Mănăștur, apoi linia va urma magistrala rutieră vest-est, traversând centrul orașului până în Piața Mărăști. De aici, o linie va continua spre zona industrială Muncii, iar o alta va deservi cartierele Gheorgheni și Sopor

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Au început lucrările la Magistrala I de metrou din Cluj. Emil Boc: „Este un proiect pentru viitoarele generații”.

Florești, prima comună din România care va beneficia de metrou. Primarul Bogdan Pivariu: „Este un moment istoric!”

Metroul din Cluj este un proiect ambițios și inovator, primul mare proiect „la cheie” din România și unul dintre cele mai mari din Europa

Ultimele Stiri
abonare newsletter