Călătorii care fac naveta cu trenul pe direcția Cluj-Napoca-Aghireșu-Huedin acuză deficiențe în privința transportului auto în urma lucrărilor de modernizare a liniei de cale ferată Cluj-Oradea.
Reabilitarea și electrificarea liniei de cale ferată Cluj-Bihor continuă pe segmentul Cluj-Napoca-Aghireșu, tronson feroviar ce va fi închis de la 1 iulie timp de peste un an și jumătate. Rutele autocarelor ce vor înlocui trenurile.
Drumul expres de la Tureni, care va asigura conectarea Clujului la Autostrada Transilvania, pasajul rutier de la Jucu sau segmentul Poarta Sălajului-Nușfalău (A3) sunt câteva din proiectele de infrastructură ce vor asigura dezvoltarea Clujului.
La o distanță de jumătate de an de la debutul lucrărilor pentru modernizarea liniei feroviare Cluj-Oardea, segmentul Aghireșu-Poieni înregistrează un avans modest de doar 3%.
Odată cu începerea lucrărilor de modernizare a segmentului de linie ferată Aghireșu-Poieni, de la 1 aprilie intră în vigoare un nou program de înlocuire a transportului feroviar cu autobuze pentru asigurarea călătoriei pasagerilor de pe ruta Cluj-Napoca-Oradea.
Modernizarea liniei de cale ferată Cluj-Episcopia Bihor va crește viteza de deplasare a trenurilor la 120-160 km/h, iar distanța va fi parcursă în circa două ore. Modul în care se desfășoară proiectul, însă, este criticat de asociațiile de profil.
Poate începe modernizarea lotului 3 Poieni – Aleșd al Magistralei CFR Cluj-Oradea. Ministerul Transporturilor a emis autorizația de construire pentru constructorul FCC (Spania).
Autobuzele ce trebuie să înlocuiască trenurile pe ruta Cluj-Oradea vor fi puse la dispoziție de CFR Călători la mai bine de jumătate de an de la închiderea liniei de cale ferată.