Clujul va avea facilități integrate de transport prin crearea unei stații suplimentare de tren metropolitan în zona Aeroportului, dar și prin realizarea de noi benzi dedicate transportului public.
Clujul beneficiază în acest an de investiții de peste 800 de milioane de euro, fonduri din bugetul de stat care vor contribui la dezvoltarea proiectelor din municipiul Cluj-Napoca și zona metropolitană.
Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a declarat că toate proiectele majore ale orașului au alocări financiare în bugetul național, ceea ce va duce la continuarea investițiilor.
CFR nu reușește să modernizeze rețeaua de cale ferată, iar 25% din trenuri au fost anulate fără un anunț prealabil. „În câteva decenii nu vor mai exista trenuri de călători în România”, avertizează Asociația Pro Infrastructura.
2025 poate fi anul marilor proiecte de dezvoltare ale Clujului. „Vor marca cel mai important moment de investiții în infrastructură din istoria Clujului”, spune primarul Emil Boc.
CFR SA mai face un pas pentru modernizărea liniei de cale ferată Cluj-Oradea, prin lansarea licitației de achiziție a serviciilor topo-cadastrale necesare pentru exproprierea terenurilor aferente lucrărilor.
Zeci de imobile proprietate privată sau aflate în proprietate publică vor fi expropriate pentru continuarea lucrărilor de reabilitare și electrificare a liniei de cale ferată Cluj-Oradea-Episcopia Bihor.
CFR vrea să modernizeze traseul feroviar de peste 100 km dintre Cluj-Napoca și Coșlariu (județul Alba) cu un miliard de euro, dar soluția propusă este de pe vremea Imperiului Austro-Ungar.