CFR vrea să modernizeze traseul feroviar de peste 100 km dintre Cluj-Napoca și Coșlariu (județul Alba) cu un miliard de euro, dar soluția propusă este de pe vremea Imperiului Austro-Ungar.
23 de locomotive electrice vor fi achiziționate în urma unei investiții de 760 de milioane de lei. Noile locomotive vor asigura circulația feroviară pe rute din județul Cluj.
Lucrările de modernizare a Clujului, derulate cu fonduri europene și naționale sunt masive. Se lucrează intens la drumul expres Tureni - Autostrada Transilvania, dar și la proiectul masiv de electrificare a liniei de cale ferată Cluj-Napoca - Episcopia Bihor. Ambele proiecte sunt așteptate de toată lumea pentru că vor schimba masiv infrastructura și modul în care se circulă.
Estimări optimiste, dar și vești proaste, pentru cel mai avansat tronson feroviar aflat în proces de modernizare de pe ruta Cluj-Oradea. „Gara din Poieni va fi dărâmată”, anunță Asociția Pro Infrastructura.
Călătorii care fac naveta cu trenul pe direcția Cluj-Napoca-Aghireșu-Huedin acuză deficiențe în privința transportului auto în urma lucrărilor de modernizare a liniei de cale ferată Cluj-Oradea.
Reabilitarea și electrificarea liniei de cale ferată Cluj-Bihor continuă pe segmentul Cluj-Napoca-Aghireșu, tronson feroviar ce va fi închis de la 1 iulie timp de peste un an și jumătate. Rutele autocarelor ce vor înlocui trenurile.
Drumul expres de la Tureni, care va asigura conectarea Clujului la Autostrada Transilvania, pasajul rutier de la Jucu sau segmentul Poarta Sălajului-Nușfalău (A3) sunt câteva din proiectele de infrastructură ce vor asigura dezvoltarea Clujului.