Guvernul a aprobat miercuri actualizarea indicatorilor tehnico-economici pentru centura metropolitană Cluj, un moment așteptat cu nerăbdare de clujeni și de Primăria Cluj-Napoca, care permite deblocarea semnării contractului cu asocierea Dimex 2000 - Con-A Operations pentru tronsonul 2 al proiectului.
Cel mai mare contract de infrastructură rutieră, în valoare de 6,8 miliarde lei, pentru secțiunea Poarta Sălajului – Nușfalău (A3) ar putea fi semnat în perioada următoare.
Semnarea contractului pentru realizarea drumului expres Satu Mare – Oar, situat la frontiera cu Ungaria, intră în prelungiri în urma contestațiilor depuse la CNSC.
Lucrările la drumul expres de la Tureni, ce va oferi o conexiune directă la Autostrada Transilvania, vor fi încheiate în iunie 2025. Șoferii nu vor mai fi nevoiți să tranziteze Turda.
La finalul acestui an, 27 km de autostradă ar putea fi deschiși circulației între Topa Mică și Poarta Sălajului, dacă compania de drumuri rezolvă birocrația necesară privind nodul rutier de la Românași, iar constructorul UMB se mobilizează în teren.
A fost desemnat câștigătorul licitației pentru realizarea drumului expres Oar - Satu Mare, cu o lungime de 10,38 km, care va îmbunătăți conexiunea de transport cu Ungaria.
Din primăvara acestui an, traficul din județul Cluj este monitorizat printr-un sistem modern de supraveghere, menit să crească siguranța rutieră și să prevină accidentele grave.
Contestațiile depuse la contractul câștigat de asocierea Makyol – Ozaltin, pentru realizarea secțiunii cu tunelul Meseș (A3), au fost respinse de CNSC.