Zeci de imobile proprietate privată sau aflate în proprietate publică vor fi expropriate pentru continuarea lucrărilor de reabilitare și electrificare a liniei de cale ferată Cluj-Oradea-Episcopia Bihor.
Noi trenuri electrice vor deservi călătorii clujeni pe traseele Cluj-Craiova, Cluj-Brașov sau Cluj-Oradea, după încheierea lucrărilor de modernizare și electrificare a liniilor de cale ferată.
În timp ce maghiarii au ajuns cu electrificarea căii ferate la graniță, românii abia au semnat contractele de proiectare și execuție pentru reabilitarea traseului Cluj-Bihor, proiect cu termen final estimat pentru 2026.
Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA solicită sprijin Primăriei Cluj-Napoca pentru declanșarea procedurilor de expropriere pentru proiectul de reabilitare a liniei de cale ferată Cluj-Bihor. Cinci imobile proprietate privată urmează să fie expropriate.
Contractele pentru supervizarea lucrărilor de modernizare pe loturile 3 și 4 ale Magistralei M 300 Cluj-Napoca – Oradea – Frontieră Ungaria au fost semnate recent de CFR Infrastructură. Magistrala are o distanță de peste 160 de km.
Toate contractele pentru electrificarea magistralei de Cale Ferată Cluj-Oradea-Episcopia Bihor, finanțate prin PNRR, au fost semnate, potrivit anunțului făcut vineri de ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.
CFR Infrastructură și constructorul Astaldi (Italia) au semnat miercuri, contractul de 2,4 miliarde lei pentru reabilitarea și electrificarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca-Episcopia Bihor. Un proiect însemnat pentru clujeni, întrucât acesta prevede și construirea viitorului pasaj de pe Tăietura Turcului.