Finanțarea campaniei pentru alegerile parlamentare a presupus cheltuieli de 210 milioane de lei din partea competitorilor electorali. Aproape 40% din bani au mers pe promovarea online.
Călin Georgescu, candidatul suveranist ajuns în turul doi al alegerilor prezidențiale a raportat zero cheltuieli în campania electorală din primul tur de scrutin, deși a beneficiat de o promovare intensă pe TikTok și alte rețele sociale.
Candidații la alegeri prezidențiale au cheltuit, până în prezent, 47 de milioane de lei. Până la începutul lunii noiembrie, contribuțiile candidaților pentru parlamentare au depășit 68 de milioane de lei.
Cum arată parcursul electoral al candidaților la alegerile parlamentare din decembrie. O defalcare a candidaturilor în funcție de parcursul electoral relevă prevalența candidaților „seniori” din partide, dar și a traseiștilor.
Creșterea subvențiilor pentru partidele politice este criticată de mai multe ONG-uri, care semnalează că majorarea nu a fost precedată de o „consultare reală”.
Numărul de reşedinţe stabilite în 2024 a crescut cu mai mult de trei ori comparativ cu anul electoral 2020. „Poate indica înregistrarea unor alegători cu scopul de a obține beneficii electorale”, semnalează analiza Expert Forum.
În perioada ianuarie-iunie, partidele politice au primit subvenții în valoare de 133 de milioane de lei. Toate partidele au cheltuit mai mult decât au primit, astfel că totalul cheltuielilor este de aproape 200 de milioane de lei.