Regionala CFR Cluj se pregătește de curățenie. Salubrizarea în gări și stațiile de călători pentru următorii ani presupun costuri de peste 21 de milioane de lei.
Încă un tren electric Coradia Stream produs de Alstom a plecat spre România. După testele de anduranță cu un parcurs de 2.000 km, trenul va intra în circulație.
CFR nu reușește să modernizeze rețeaua de cale ferată, iar 25% din trenuri au fost anulate fără un anunț prealabil. „În câteva decenii nu vor mai exista trenuri de călători în România”, avertizează Asociația Pro Infrastructura.
Proiectul trenului metropolitan din Cluj a fost depus pentru finanțare la sfârșitul lui 2024 și se află în în etapa de evaluare. „Un proiect pe care îl vom implementa mai repede decât proiectul metroului și al centurii metropolitane”, spune viceprimarul Dan Tarcea.
CFR Cluj va introduce 12 trenuri electrice pentru rutele feroviare de pe relația Iași - Cluj-Napoca, plus alte trei rute din Capitală spre Iaşi, Suceava și Galați.
Din cauza vitezei reduse de deplasare și implicit a duratei extinse de circulație, călătoria cu trenul reprezintă o opțiune pentru tot mai puțini români.
Licitația prin care contractul pentru 13 rame electrice, alocate pentru operarea pe patru rute interregionale, inclusiv prin județul Cluj, a fost repratizat operatorului privat Interregional Călători, va fi contestată de CFR Călători.